شمانیوز
شما نیوز

شرکت صنعت فولاد شادگان

ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی در فولاد شادگان در دستور کار است

شرکت فولاد شادگان ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی ۳۶۰ مگاوات را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا اسناد مناقصه آن منتشر شده است.

ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی در فولاد شادگان در دستور کار است

به گزارش  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیرعامل فولاد شادگان با اعلام این مطلب افزود: پروژه ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاوات شادگان در راستای اجرای تفاهم نامه بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه قرار دارد.

«حسین کهزاد» گفت: قرارداد احداث این نیروگاه به صورت ساخت، بهره برداری و واگذاری (BOT) است.

فولاد شادگان از تولیدکنندگان آهن اسفنجی است که در استان خوزستان قرار دارد. ایمیدرو در این پروژه به عنوان سهامدار و ناظر عالی حضور دارد.

استراتژی ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه امضا شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو (مهرماه سال ۱۴۰۰) است. اکنون برنامه ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن با مشارکت شرکت‌ها و راهبری ایمیدرو به ۱۵هزار و ۴۷۶ مگاوات رسیده است.

از شرکت‌های فعال معدن و صنایع معدنی در ساخت نیروگاه که راهبری آن را ایمیدرو بر عهده دارد، می‌توان به فولاد مباکه، ملی مس، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان، آلومینا ایران، آلومینیوم جنوب و فولاد شادگان اشاره کرد.

توسعه زیرساخت‌ها متمرکز بر تامین برق پایدار برای صنایع و معادن، هدف اصلی اجرای این پروژه ملی است که ایمیدرو راهبری آن را در راستای تامین برق صنایع و معادن و کاهش فشار به شبکه سراسری برق بر عهده دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied