شمانیوز
شما نیوز

ترشی تره

طرز تهیه ترشی تره گیلانی خوشمزه و ساده با مقدار دقیق سبزی

ترشی تره یکی ار غذای خوشمزه گیلانی آموزش این غذا را از دست ندهید .

طرز تهیه ترشی تره گیلانی خوشمزه و ساده با مقدار دقیق سبزی

ترشی تره گیلانی یکی از خورش های اصیل ایرانی و گیلانی می باشد که در این فصل وقت بسیار مناسبی برای تهیه این غذای خوشمزه و ساده می باشد که با سبزی و تخم مرغ تهیه می شود و ما می توانید با یک کته خوشمزه سرو کنید. ترشی تره به دلیل استفاده از سبزی های مخصوص گیلانی به این مشهور شده است و روش پخت بسیار آسانی دارد. تنوع غذایی در گیلان بسیار بالا می باشد و این غذا در نقاط مختلف به روش های مختلفی تهیه می شود و ما سعی کردیم رسپی را در اختیار شما قرار دهید تا بتوانید به راحتی این غذا را تهیه و میل کنید و از خوردن یک غذای اصیل ایرانی و سنتی لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه ترشی تره گیلانی

 

  • گشنیز، شوید، اسفناج، تره،جعفری جمعا نیم کیلوگرم
  • خالیواش ۱/۴ پیمانه
  • نعنا ۱/۴ پیمانه
  • سیر خام ۷ جبه
  • برنح ۲ ق غذا خوری
  • آبغوره ۱ پیمانه
  • تخم مرغ به تعداد نفرات ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی سبزی

 

در تهیه این غذا سبزی حرف اول را می زند، پس باید سبزی را ابتدا تهیه کنید. برای این غذا باید مقدار گشنیز و شوید و اسفناج بیشتر از بقیه ترکیب باشد. سبزی ها را پاک کنید و بشورید و به آن برگ سیر ساطوری شده نیز اضافه کنید و مواد را ساطوری کنید.

 
ترشی تره
 
 
 
 
 

مرحله دوم: سرخ کردن سبزی

 

در ادامه داخل یک تابه سبزی را بریزید و ابتدا بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا آب اضافی سبزی کشیده شود و بعد کمی روغن جامد اضافه کنید و هم بزنید و تا رنگ سبزی از خامی خارج و سرخ شود. می توانید این ترکیب سبزی را از بیرون به صورت آمده تهیه کنید.

 

مرحله سوم: تفت دادن مواد

 

برنج را از قبل خیس کنید و بگذارید روی حرارت با ۲ لیوان آب کاملا پخته و له شود. وقتی برنج در حال له شدن می باشد باید سبزی خرد شده را اضافه کنید و بگذارید داخل خورش خوب پخته شود. سپس به ترش تره نمک و آبغوره اضافه کنید و هم بزنید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله چهارم: تهیه ترشی تره گیلانی اصل

 

داخل یک تابه دیگر سیر پوست کنده و پوره شده را به همراه کمی روغن و زردچوبه  تفت دهید و بعد نعنا و خالیواش را اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شود. سپس سبزی سرخ شده را به مواد مرحله قبل اضافه کنید و بگذارید تا قل بزند. در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید و بگذارید تا تخم مرغ خودش را بگیرد و بعد در انتها نمک اضافه کرده و سرو کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied