شمانیوز
شما نیوز

امیر قلعه‌نویی | حواشی امیر قلعه‌نویی

همسرجوان امیر قلعه‌نویی در کنار پسرش | به امیر قلعه نویی نمی خورد همسر به این مذهبی داشته باشد

عکسی از همسر امیر قلعه نویی به همراه فرزندش در ادامه مشاهده می کنید.

همسرجوان امیر قلعه‌نویی در کنار پسرش | به امیر قلعه نویی نمی خورد همسر به این مذهبی داشته باشد

امیر قلعه‌نویی  مربی فوتبال اهل ایران است. امیر قلعه‌نویی اکنون هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده دارد.امیر قلعه‌نویی تیم استقلال تهران را در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲، و تیم سپاهان اصفهان را هم سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ به مقام قهرمانی رساند. امیر قلعه‌نویی هم‌اکنون با ۵ بار قهرمانی به همراه تیم‌های استقلال و سپاهان، چهار نایب قهرمانی به همراه تیم‌های استقلال، تراکتورسازی تبریز، ذوب‌آهن اصفهان و سپاهان اصفهان و یک مقام سومی به همراه تیم استقلال، پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران است.

امیر قلعه‌نویی

امیر زمستان 1367 به تهران بازگشت و این بار سراغ باشگاه استقلال تهران رفت، پای میز قرارداد نشست و پیراهن آبی را بر تن کرد.

اولین بازی وی به عنوان بازیکن استقلال در 19 اسفند سال 1367 مقابل پرسپولیس رقم خورد. این بازی که در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار می شد به پنالتی کشیده شد و اردشیر پنالتی اش را از دست داد.

این بازیکن خلاق تا پایان دوره بازیگری اش تنها 19 بازی ملی انجام داد که اتفاقاً 18 بازی آن در سن 30 سالگی به بعد رخ داد. امیر اولین بار توسط ناصر ابراهیمی در سال 1364 به تیم ملی دعوت شد.

امیر قلعه‌نویی

تیم ملی

امیر قلعه نویی در اردیبهشت سال 1365 همراه تیم ملی به چین سفر کرد و اولین بار پیراهن تیم ملی الف را بر تن کرد اما تا سال 1372 هیچگاه مجدداً به تیم ملی فراخوانده نشد. در کارنامه ملی قلعه نویی تنها یک گل زده آن هم به کویت دیده می شود.

امیر قلعه‌نویی

 مصدومیت و خداحافظی از فوتبال

 قلعه نویی جندین بار در دوران بازیگری مصدوم شد و دو مرتبه مصدومیت جدی را تجربه کرد. بار اول در سال 1371 و بار دوم آن در سال 1375 دچار مصدومیت شدید و طولانی شد که نهایتاً به خداحافظی او از فوتبال انجامید. تبعات مصدومیت شدید زانو در دوران پس از بازی هم همراه وی بود و چندین بار ناچار به جراحی زانو شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied