شمانیوز
شما نیوز

نمایشگاه سیفیت 2023 چین

نشست مشترک مناطق آزاد قطر و اروند با هدف همکاری های متقابل

در نشست مشترک مسئولین مناطق آزاد و سرمایه گذاری غرفه قطر و منطقه آزاد اروند در نمایشگاه سیفیت چین، همکاری های دو طرف مورد ارزیابی قرار گرفت.

نشست مشترک مناطق آزاد قطر و اروند با هدف همکاری های متقابل

در سومین روز از برگزاری نمایشگاه سیفیت 2023 چین، نمایندگان منطقه آزاد اروند با همتایان خود در کشور قطر دیدار و به نتایج مثبتی دست پیدا کردند.

بر اساس این گزارش قرار بر این شد در قالب یک تفاهم نامه اقتصادی و عمرانی در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی همکاری های متقابل انجام شود.

گفتنی است قطر با داشتن دو منطقه آزاد تجاری و فرودگاهی و با داشتن قوانین انعطاف پذیری که این مناطق دارند و با توجه به وجوه مشترک با منطقه آزاد اروند، می تواند شریک تجاری خوبی برای اروند باشد.

در همین راستا و پس از گفت و گوهای کارشناسی، طرفین به تفاهم اولیه دست پیدا کردند و قرار بر این شد منطقه آزاد اروند در حوزه‌های تولید و صادرات به کشورهایی نظیرعراق و کویت پشتیبان تولید کننده های منطقه آزاد قطر باشد و آنها نیز تکمیل کننده زنجیره تکنولوژی و هایتک تولید کننده های منطقه آزاد اروند شوند که پس از توافقات اولیه، صحبت‌های نهایی به زمان دیگری پس از پایان نمایشگاه و پیگیری های بعدی موکول شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied