شمانیوز
شما نیوز

بانک توسعه تعاون

اولین نشست کمیته بهره وری بانک توسعه تعاون برگزار شد

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در اولین جلسه کمیته بهره وری بانک توسعه تعاون که با حضور اعضای هیات عامل و برخی مدیران و روسای ادارات تشکیل شد، گفت: در بعد اقتصاد کلان موضوع «بهره وری»به عنوان نقطه ضعف بنگاه های اقتصادی ایران محسوب می شود.

اولین نشست کمیته بهره وری بانک توسعه تعاون برگزار شد

محمد شیخ حسینی افزود: بهره وری از دو مولفه «کارایی» و«اثربخشی» تشکیل شده است. کارایی به معنای اجرای درست کار و اثربخشی به معنای کارخوب انجام دادن است.

وی افزود:بهره وری موضوعی مدیریتی است که نیاز به برنامه ریزی در سطح کلان سازمان دارد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: افزایش مستمر سهم از کیک بازار پولی یکی از راهبردهای اصلی ماست و با توجه به ظرفیت های مالی و اقتصادی محیط بیرونی ، بخصوص بخش تعاون و همچنین توانمندی همکاران و محیط داخلی بانک می توان سهم بانک توسعه تعاون را از منابع و مصارف صنعت بانکی و در بین بیش از ۳۰ بانک و موسسه اعتباری کشور، به بیش از ۳ درصد رساند .

شیخ حسینی بیان کرد:افزایش بهره وری از مطالبات مورد تاکید مقام معظم رهبری از مدیران دولتی ، دغدغه های ریاست محترم جمهور ، وزیر محترم و جزو اولویت ها در اسناد بالادستی به حساب می آید. به دلیل اهمیت موضوع یکی از راهبردهای بانک توسعه تعاون بر موضوع بهره وری قرار گرفته است.

به گفته وی، تدوین سند تحول استراتژیک بانک و استراتژی های هفت گانه بانک با مشورت نخبگان و صاحبنظران تدوین شده است. «بهره وری» جایگاه منحصر به فردی در این راهبردها دارد و به نوعی دستیابی به شش استراتژی سال جاری با بهره وری قابل دستیابی است.

وی با بیان اینکه استراتژی ها ی تعیین شده به عنوان نقطه مطلوب، دست یافتنی هستند،گفت: توسعه ای بودن بانک به عنوان یک مزیت محسوب می شود و ما باید از این مزیت در جهت خدمت به جامعه هدف با تمرکز بر بخش تعاون و بنگاه های کوچک و متوسط استفاده کنیم.

شیخ حسینی اعلام کرد: بهره وری در بانک توسعه تعاون به معنای زیان ده نبودن بانک ، افزایش مستمر سرانه منابع و مصارف به ازای شعبه و نیروی انسانی در بانک و در مقایسه با میانگین صنعت بانکداری ،تعادل بخشیدن بین مصارف و منابع تحقق صددرصدی اهداف و برنامه های عملیاتی بانک در راستای عمل به تکالیف بانک در حوزه های حمایت از تعاونی ها ، بنگاهای کوچک و متوسط و انجام رسالت های اجتماعی است.

وی افزود:فعالیت بانک در حوزه اشتغال و حمایت از تولید و اشتغال نشان از عملکرد بیش از 90 درصدی دارد که از پیشرو بودن بانک توسعه تعاون حکایت دارد.

شیخ حسینی با تقدیر از تشکیل کمیته بهره وری در بانک توسعه تعاون گفت:برای دستیابی به شاخص های بهره وری و تحول در بانک نیاز به کار جمعی و روحیه تعاون و همدلی در همه سطوح و بسیج امکانات و منابع و همسو بودن همه ارکان و واحدهای ستادی و اجرایی بانک در جهت تحقق استراتژی ها می باشد.

در این نشست هر یک از اعضای کمیته به بیان نقطه نظرات خود حول محور «بهره وری» پرداختند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied