شمانیوز
شما نیوز

گوبلی پلو

طرز تهیه گبولی پلو جنوبی خوشمزه و مجلسی با گوشت

گوبلی پلو ی غذای خوشمزه معرکه ای جنوبی آموزش این غذای خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه گبولی پلو جنوبی خوشمزه و مجلسی با گوشت

گوبولی پلو از غذاهای خوشمزه جنوبی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد در اصل این غذا برای هرمزگان است و بسیار خوشمزه و مقوی و پر خاصیت است. شما می تونید برای تهیه غذا از گوشت یا مرغ استفاده کنید. گبولی پلو را می توانید به عنوان وعده اصلی طبخ کنید و این غذا مانند دیگر غذاهای جنوبی از ادویه ها تند و تیز برخودار است و شما حتما با یک بار امتحان کردن آن حتما در لیست غذاهای خود قرار خواهید داد.

مواد لازم

برنج ۴ پیمانه
نخود ۱ پیمانه
گوشت گوساله یا گوسفند ۳۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد
کشمش پلویی‌ ۱ پیمانه
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
پودر لیمو عمانی ۱/۲ ق چای خوری
ادویه پلویی ۱ الی ۲ ق چای خوری
چوب دارچین یک تکه
پودر هل ۲ ق چای خوری
نمک و فلفل و زردچوبه و میخک به مقدار لازم

مرحله اول : آماده سازی مواد

 

ابتدا نخود را از قبل شسته و بگذارید تا نفخ آن گرفته شود سپس داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا پخته و نرم شود. برنج را با کمی نمک بگذارید تا خیس بخورد.

 
 
 
گوبلی پلو
 
 
 
 

مرحله دوم : تفت دادن گوشت

 

۱ عدد پیاز دستور را نگینی ریز خرد کرده و داخل قابلمه با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا کمی شیشه ای شود سپس گوشت حرد شده را به آن اضافه کنید و کمی فلفل سیاه بزنید و در ادامه چند لیوان آب به همراه چوب دارچین اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت پخته شود در اواخر پخت گوشت به آن نمک بزنید (بعد از پخت گوشت چوب دارچین را خارج کنید).

 

مرحله سوم : دم گذاشتن برنج

 

گوشت را از داخل آب خارج کنید و آب گوشت را صاف کنید و مجدد به قابلمه برگردانید سپس به آب گوشت کمی هل و کمی فلفل سیاه و ادویه پلویی و پودر لیموعمانی اضافه کنید سپس آب برنج را خالی کنید و برنج را داخل آب گوشت ریخته و اجازه دهید تا برنج نرم شود و به صورت کته دم بگذارید و در انتهای پخت برنج کمی کره روی آن بریزید.

مرحله چهارم : سرخ کردن سیب زمینی و پیاز

 

سیب زمینی را مکعبی خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید و در انتهای پخت کمی نمک به سیب زمینی ها زده و آن را از تابه خارج کنید. پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه داخل همان تابه سرخ کنید.

 

مرحله پنحم : تفت دادن گوشت و نخود

 

گوشت پخته شده را ریش ریش کرده  و داخل تابه تفت دهید. نخود را نیز با کمی پودر لیموعمانی و نمک تفت دهید سپس کشمش را در انتها در تابه کمی تفت دهید تا پف کند.

 

مرحله ششم : تهیه گبولی پلو

 

وقتی برنج دم کشیده آن را در ظرف کشیده و روی آن را با نخود و پیاز داغ و گوشت و کشمش و سیب زمینی تزئین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied