شمانیوز
شما نیوز

افزایش خودسرانه قیمت خودرو توسط سایپا

درخواست قالیباف برای برخورد با سایپا | سخنگوی وزارت صمت: مردم گروگان خودروسازها نیستند

خبرهای منتشره از تغییر قیمت خودروها توسط شورای رقابت موجب شد تا قبل از اقدام شورای رقابت در تعیین قیمت خودروهای جدید، شرکت‌های خودروساز داخلی همچون سایپا اقدام به افزایش خودسرانه قیمت محصولات خود کنند. موضوعی که سخنگوی وزارت صمت با انتقاد از عملکرد سایپا، خواستار ورود نهادهای مسئول به این مسئله شد.

درخواست قالیباف برای برخورد با سایپا | سخنگوی وزارت صمت: مردم گروگان خودروسازها نیستند

به گزارش شمانیوز، اخبار منتشره از قول مدیر روابط عمومی شورای رقابت مبنی بر تعیین قیمت جدید و افزایش نرخ محصولات درب کارخانه خودروسازهای داخلی سبب شد تا ایران خودرو و سایپا اقدام به افزایش قیمت خودسرانه قبل از اعلام قیمت جدید شورای رقابت کنند.

گروه صنعتی ایران خودرو همزمان با صدور دعوتنامه پژو پارس سال قیمت این سدان اقتصادی را افزایش داد. در دعوتنامه های جدید پژو پارس ( XU7 پلاس ) قیمت 294 میلیون و 133 هزار تومان برای این خودرو اعلام شده است. قیمت قبل پژو پارس تحویل درب کارخانه مبلغ 260,214,000 تومان بود. البته ایران خودرو اعلام کرده این افزایش قیمت طبق مصوبه شورای رقابت صورت پذیرفته است. 

در روی دیگر سکه، شرکت سایپا به عنوان دومین خودروساز داخلی، برای عقب نماندن از قافله گران کردن محصولات خود ابتدا ساینا S و حالا کوئیک و شاهین... را با افزایش قیمت درب کارخانه اعلام کرد. سایپا قیمت جدید ساینا S را حدود 255 میلیون اعلام کرد و حدوداً 6 میلیون افزایش قیمت را برای این سدان اقتصادی در نظر گرفت. قیمت قدیم درب کارخانه این محصول ۲۴۸٫۶۹۴٫۰۰۰ تومان بود.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت با انتقاد از عملکرد گروه خودروسازی سایپا در پیامی در صفحه مجازی خود نوشت: «سایپا تحیل خودرو شاهین به مشتریان را عمدا به تعویق انداخته است. این اقدم که با انگیزه تغییر قیمت در آینده صورت گرفته می‌تواند موجب بی‌ثباتی بازار شود. قیمت شاهین دستی تغییری ندارد. مردم گروگان خودروساز نیستند، نهادهای مسئول ورود کنند.»

photo6660058832

گفتنی است؛ خودروسازی سایپا هنوز قیمت برخی از اقلام ثبت‌نامی محصولات خود را که متقاضیان درخواست ثبت کرده‌اند را اعلام نکرده است. حتی بسیاری از شکایات و اخبار حاکی از آن است که هنوز خودروهای ثبت‌نامی شاهین با وجود گذشتن از موعد تحویل‌شان بلاتکلیف است و مشتریان منتظر اعلام دریافت خودرو شاهین از درب کارخانه سایپا هستند.

سوال اینجاست که این افزایش قیمت کارخانه به نفع مصرف کننده یا تعدیل قیمت بازار هست؟ آیا نهاد مسئولی نیست که توانایی مقابله با افزایش‌های کمرشکن را در سال مهار تورم داشته باشد؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied