شمانیوز
شما نیوز

اینترنت | ضعیف شدن اینترنت

ضعیف شدن اینترنت داد همه را در آورد | با این ترفند اینترنت را پر سرعت کن

چرا اینترنت ضعیف است؟ سوالی که مدت هاست ذهن افراد را مشغول کرده و به دنبال راهی برای رفع مشکل سرعت اینترنت هستند. امروزه همه فعالیت ها و کسب و کارها با اینترنت سروکار دارند و ضعیف بودن سرعت اینترنت می تواند بسیار آزاردهنده باشد. با توجه به طولانی شدن این پروسه می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا اینترنت ها ضعیف شده و برطرف کردن مشکل سرعت اینترنت چگونه ممکن است؟

ضعیف شدن اینترنت داد همه را در آورد  | با این ترفند اینترنت را پر سرعت کن

چرا اینترنت ضعیفه امروز؟ مدتی است که این سوال به یک جمله تکراری برای ما تبدیل شده است. در دنیایی که تکنولوژی برای رفاه حال مردم و انجام سریع تر امور به کار گرفته می شود، کند شدن سرعت اینترنت نارضایتی های زیادی را بهمراه دارد. چرا که علاوه بر کسب و کارها، آموزش و تحصیلات، حمل و نقل، ارتباطات، خریدهای ضروری و بسیاری از امور مختلف دیگر به اینترنت وابسته است. با وجود اینکه پس از آغاز اعمال محدودیت های اینترنتی در ماه های گذشته، تنها محدودیت بر سایت های خارجی مطرح شده بود اما در حال حاضر برای استفاده از سایت های داخلی نیز با مشکل کندی اینترنت مواجه هستیم. دانلود عکس و فیلم های آموزشی با تاخیر بسیار زیادی همراه است و گاهی اوقات علاوه بر کند بودن سرعت اینترنت، شاهد قطعی اینترنت در فواصل زمانی کوتاه مدت هستیم.

ضعیف شدن اینترنت

بسیاری از کاربران از ضعیف شدن سرعت اینترنت در بازه مشخصی از روز و محدودیت هایی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد، گلایه دارند و علاوه بر کند بودن دانلود از گوگل، سایت های داخلی هم تاخیر زیادی دارند.

اما علت کندی سرعت اینترنت در روزهای اخیر و ماه های اخیر چیست و آیا کد افزایش سرعت اینترنت یا برنامه افزایش سرعت اینترنت وجود دارد تا در بهبود سرعت اینترنت موثر باشد؟

علت ضعیف شدن اینترنت چیست

لازم به ذکر است که در حال حاضر به دلیل کیفیت پهنای باند دیتاسنترهای خارجی و قیمت مناسب آنها در مقایسه با سرورهای داخلی، سرور بیشتر سایت های ایران در خارج از کشور قرار دارد.

ضعیف شدن سرعت اینترنت را می توان به از زمان کرونا دانست که با فراگیر شدن استفاده از اینترنت و فضای مجازی، استفاده از ترافیک به چند برابر افزایش پیدا کرد، اما هنوز شبکه آمادگی این حجم از مصرف اینترنت را نداشت.

ضعیف شدن اینترنت

به گفته مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل مخابرات ایران، وضعیت اینترنت ثابت نسبت به اینترنت موبایل در ایران بسیار ضعیف است و از جمله علت های ضعیف بودن اینترنت، رسیدن حجم مصرف کاربران به سقف مصرف منصفانه است که در چنین شرایطی سرعت اینترنت از سوی مخابرات کاهش پیدا می کند.

علت ضعیف بودن اینترنت مودم

وای فای شبکه محلی برای اینترنت رسانی به دستگاه های مختلف می باشد با امواج رادیویی کار می کند. ضعیف شدن اینترنت مودم یا وایفای می تواند از وجود اختلال سراسری، مشکل در توزیع اینترنت برخی مناطق، اتصال دستگاه های مختلف یا لامپ و پریزهای هوشمند به وایفای و یا قدیمی بودن مودم یا کابل باشد.

از دیگر دلایل ضعیف شدن سرعت اینترنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود نویز یا مشکل در اتصالات مودم همراه
  • خرابی خطوط تلفن همراه
  • اتصال چند دستگاه به یک منبع اینترنت مشترک
  • اختلال روی DNS
  • جابه جایی لینک
  • اشباع شدن دکل های BTS
  • برگزاری کلاس های آنلاین و افزایش ترافیک اینترنت
  • کمبود پهنای باند اینترنت و وجود مشکلات متعدد برای خرید پهنای باند بین الملل
  • وجود تحریم ها و نبود سرمایه گذاری برای توسعه شبکه ارتباطات
  • ضعیف شدن اینترنت

علت ضعیف بودن اینترنت گوشی

خیلی افراد از طریق بسته های اینترنت یا دیتا با اینترنت گوشی خود کار می کنند و چیزی که این روزها به طور قابل توجهی تغییر کرده، سرعت اینترنت است. ترافیک بالا در شبکه را می توان اصلی ترین علت ضعیف شدن اینترنت ایرانسل و همراه اول دانست. استفاده از برنامه های مختلف در گوشی، عدم استفاده از نسل نوین اینترنت و عدم قابلیت پوشش سیم کارت های قدیمی، استفاده از فیلتر شکن و تغییر دهنده آی پی، وجود ایراد درAPN و یا عدم بروز رسانی گوشی نیز در ضعیف شدن سرعت اینترنت گوشی موثرند.

عدم استفاده از آخرین نسل شبکه، استفاده همزمان از برنامه های اضافی، اشغال پهنای باند با تبلیغات سایت های مختلف، استفاده از فیلتر شکن و تغییر آی پی، عدم استفاده از نسل جدید اینترنت و همچنین عدم وجود آنتن در برخی مناطق به عنوان شایع ترین علت ضعیف شدن اینترنت همراه اول، ایرانسل و رایتل شناخته می شوند.

برای رفع مشکل سرعت اینترنت چه کنیم؟

راه حل وزیر ارتباطات برای حل مشکل ضعیف بودن سرعت اینترنت، اجرای پروژه فیبر نوری منازل می باشد که نیازمند صبوری و همراهی مردم می باشد.

بستن برنامه های اضافی در مرورگر

برای افزایش سرعت اینترنت اندروید یا ios به برنامه هایی که در مرورگر شما باز هستند توجه داشته باشید. گاهی اوقات باز بودن برخی برنامه ها محدودیت هایی را در بر روی سایت ها ایجاد می کنند که باعث می شود احساس کنید به یکباره سرعت اینترنت کم شده است. برنامه های اضافی را ببندید و مجددا سرعت اینترنت را مورد بررسی قرار دهید.

پاک کردن اطلاعات قبلی شبکه موبایل

پیشنهاد ما برای افزایش سرعت اینترنت گوشی این است که تنظیمات شبکه گوشی خود را ریست کنید. با این کار چنانچه تنظیمات نادرستی بر روی گوشی شما اعمال شده باشد، برطرف می شود، اما توجه داشته باشید که اطلاعاتی چون رمز وای فای که قبلا به آن متصل می شده اید نیز حذف می شود.

قرار دادن گوشی در حالت Airplane mode

از دیگر روش های رایج برای افزایش سرعت اینترنت، قرار دادن گوشی در حالت پرواز یا Airplane mode می باشد. گوشی را در این حالت قرار دهید و مجدد از این حالت خارج کنید تا دستگاه به دنبال بهترین نقطه اتصال اینترنت بگردد و با سرعت بیشتری شروع به فعالیت کند.

حذف فایل های اضافی در گوشی

گاهی اوقات ضعیف شدن اینترنت به دلیل اشغال شدن فضای گوشی توسط فایل یا عکس های اضافی در گوشی شما می باشد که سرعت گوشی را کاهش داده است.

اگر احساس می کنید به برخی فایل ها نیازی ندارید همین حالا آنها را حذف کنید تا در افزایش سرعت اینترنت گوشی شما موثر باشد.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار برنامه های گوشی

گاهی اوقات چند تا از برنامه هایی که در گوشی از آنها استفاده می کنیم به طور همزمان و خودکار شروع به آپدیت شدن می کنند که باعث می شود سرعت اینترنت گوشی کاهش پیدا کند. با غیرفعال کردن این قابلیت از ضعیف شدن اینترنت گوشی خود جلوگیری کنید.

افزایش سرعت اینترنت همراه اول با ساخت APN جدید
حذف کردن APN قبلی و ایجاد یک APN جدید از دیگر راه های افزایش سرعت اینترنت به ویژه در همراه اول می باشد.
  1. برای این کار بعد از باز شدن صفحه APN، به جای تغییر نام، بر روی سه نقطه سمت راست کلیک کنید و APN فعلی را حذف کنید.
  2. حالا با انتخاب Add و وارد کردن cmcom و یا MCCI Internet در بالای صفحه یک APN جدید بسازید.
  3. و در آخر تغییرات ایجاد شده را ذخیره کنید و اینترنت گوشی خود را روشن کنید تا افزایش سرعت اینترنت را احساس کنید.
خاموش و روشن کردن مودم

برای افزایش سرعت اینترنت وای فای، به مدت 5 دقیقه مودم را خاموش کنید و سپس سرعت اینترنت را مورد بررسی قرار دهید. حالا اگر تنها یک سیستم مشکل ضعیف بودن اینترنت داشته باشد، یعنی مشکل سخت افزاری دارد و باید از طریق کلیک بر Troubleshoot problem در قسمت پایین و سمت راست دسکتاپ مشکل را رفع کنید.

تماس با مرکز ارائه دهنده سرویس اینترنت

اگر بعد از بررسی همه موارد همچنان اینترنت شما ضعیف بود، با مرکز ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس بگیرید تا برای رفع مشکل اقدام کنند.

برای افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر نیز ابتدا سرعت اینترنت خود را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار وارد سایت SpeedTest.net شوید:

سه وضعیت در مورد اینترنت شما قابل مشاهده است:
  1. پینگ (Ping) که هرچقد عدد کمتر باشد به معنی ارتباط بهتر با سرور است و در مورد بازی های آنلاین اهمیت دارد.
  2. سرعت دانلود (Download Speed) و به میزانی که سرعت بیشتر باشد، بهتر باشد.
  3. سرعت آپلود (Upload Speed) هم به معنی سرعت ارسال یک فایل از کامپیوتر به شبکه می باشد و همواره از سرعت دانلود کمتر است.

برای بهتر شدن سرعت اینترنت در ویندوز پیشنهاد می کنیم برنامه های سنگین را ببندید یا کانال وای فای را تغییر دهید.

چرا اینترنت شیائومی ضعیف است

ضعیف بودن اینترنت گوشی شیائومی می تواند به دلیل ایراد در APN باشد. برای حل این مشکل وارد بخش تنظیمات گوشی شده و گزینه SIM cards & Mobile network را انتخاب کنید.
حالا نوع سیم کارت را مشخص کنید و بر روی Access name Points کلیک کنید.
با انتخاب گزینه New APN می توانید APN را به MTN، MCI و یا Rightel (نوع سیم کارت مورد استفاده شما) تغییر دهید.
در آخر با انتخاب گزینه More بر روی کلمه Save کلیک کنید.

چگونه سرعت اینترنت ایرانسل را افزایش دهیم

از جمله راه های افزایش سرعت اینترنت در ایرانسل؛ بلاک تبلیغات، حذف برنامه های اضافی، آپدیت گوشی و سیم کارت و در نهایت استفاده از کد افزایش سرعت اینترنت ایرانسل می باشد که به صورت زیر است:
#۲*۴*۵۵۵*
با شماره گیری این کد می توانید تنظیمات اینترنت ایرانسل را دریافت و ذخیره کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی