شمانیوز
شما نیوز

دمنوش | دمنوش بارهنگ

دمنوش بارهنگ برای چی خوبه ؟ طرز تهیه دمنوش بارهنگ برای سرفه و لاغری

دمنوش بارهنگ یکی از دمنوش های فوق العاده که بسیار رو کاهش وزن موثر هست .

دمنوش بارهنگ برای چی خوبه ؟ طرز تهیه دمنوش بارهنگ برای سرفه و لاغری

 

دمنوش بارهنگ؛ بارهنگ یک گیاه دارویی است که برای بسیار از بیماری ها مفید است و مصرف آن از گذشته تا به امروز بین ما ایرانی ها بسیار مرسوم بوده زیرا خواص خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. خود گیاه بارهنگ یا براتنگ یک گیاه دارویی است که در گذشته به آن لسان الحمل یا زبان گوسفند نیز می گقفتند و یک گیاه علفی به ارتفاع ۱۰ الی ۷۰ سانتی متر است که برگ های کشیده دارد. این گیاه در اواخر تابستان و اوایل بهار گل می دهد. این گیاه در سراسر دنیا رشد می کند اما در بخش های از اروپا و خاورمیانه به وفور پیدا می شود. خاصیت بارهنگ ضدب اکتری است و به علت داشتن این خاصیت برای درمان زخم و جراحت کاربرد بسیار خوبی دارد و همچنین بارهنگ برای درمان سرفه و یبوست نیز بسیار موثر است.

مواد لازم برای تهیه دمنوش بارهنگ و بالنگو

  • آب جوش ۳/۴ پیمانه
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • بارهنگ ۱ ق چای خوری
  • بالنگو ۱ ق چای خوری

مرحله اول: مخلوط کردن

 

ابتدا باید آب را جوش بیاورید و داخل یک لیوان یا قوری بریزید و گلاب و بارهنگ و بالنگو را اضافه کنید و هم بزنید و برای نیم ساعت روی لیوان یک درپوش قرار دهید و صبر کنید تا لعاب پس دهد و دم بکشد.

 

مرحله دوم: تهیه دمنوش بارهنگ

 

حالا بعد از نیم ساعت دمنوش ما حاضر شده است و می توانید از یک صافی رد کنید و آرام آرام بنوشید. این مقدار برای بزرگسالان ۲ الی  ۳ بار قابل تکرار است این ترکیب برای مقابله با سرماخوردگی بخصوص کرونا به شدت پیشنهاد می شود.

 

 

 

دمنوش باهرنگ

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied