شمانیوز
شما نیوز

معیشت فرهنگیان

معیشت فرهنگیان زیر خط فقر است !

نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: حقوق بازنشستگان معلم یا سایر بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را هم نمی‌دهد.

معیشت فرهنگیان زیر خط فقر است !

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در نشست علنی چهارشنبه ۲۲ شهریورماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در خصوص عدم اجرای بخش زیادی از  قوانین مصوب مجلس توسط دولت، گفت: موضوعات و قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مصوب و در شورای نگهبان تأیید می‌شود، دولت بخش زیادی از آن را اجرا نمی‌کند.

وی افزود: همسان‌سازی حقوق کارمندان لشکری و کشوری یکی از همین موارد است بگونه‌ای که اگر از بازنشستگان و کارمندان سپاه، نیروی انتظامی و ارتش میزان حقوقشان را سوال کنید خودتان متوجه این مسئله خواهید شد.

نماینده کاشمر و بردسکن در مجلس با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را هم نمی‌دهد، بیان کرد: بر اساس قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی، حقوق بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق کارمندان شود زیرا بودجه این موضوع نیز مشخص شده است. بنابراین اگر دولت اجرا نمی‌کند حداقل به مردم توضیح دهد که دلایل اجرایی نشدن آن چیست.

حجت الاسلام نیک بین ضمن اشاره به تصویب موضوع شفافیت در مجلس شورای اسلامی، افزود: با وجود اینکه برای بررسی شفافیت ماه‌ها کار کارشناسی انجام گرفت و ۱۷۸ نفر از نمایندگان آن را امضا و در نهایت شورای نگهبان نیز موضوع شفافیت را تأیید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است.

وی ضمن اعتراض نسبت به عدم اجرای موضوع شفافیت در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: زودتر کار را انجام دهید تا مردم از بلاتکلیفی درآیند و این قانونی که نقطه اوج مجلس بوده به پاشنه آشیل تبدیل نشود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس با بیان اینکه واردات خودرو موجب رفاه، ارزآوری و اشتغال می‌شود، گفت: اگر دولت می‌خواهد رفاه مردم تأمین شود باید قوانین مصوب مجلس را اجرا کند و در صورت عدم اجرا باید دلایل آن را نیز بیان کند تا اصلاحات لازم انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied