شمانیوز
شما نیوز

فرنی | فرنی ذرت

طرز تهیه فرنی با نشاسته ذرت و شیر با خامه با دستور ویژه و راحت

طرز درست کردن فرنی خوش مزه در ادامه خواهید خواند.

طرز تهیه فرنی با نشاسته ذرت و شیر با خامه با دستور ویژه و راحت

فرنی یکی از خوشمزه ترین خوراکی های دنیا می باشد که بسیار سبک و راحت است و شما می توانید این دسر ساده را به راحتی تهیه کنید و اگر یک بار این رسپی را تهیه کنید عاشق این فرنی با نشاسته ذرت می شوید و شما برای همه مناسبت های بخصوص سرماخوردگی یا گلو درد تهیه کنید. فرنی یک غذای سبک است که برای بچه و بزرگسالان گزینه خوبی می باشد و خیلی سریع تهیه می شود و شما می توانید این فرنی را به صورت سرد یا گرم به دلخواه سرو کنید و میزان شیرینی فرنی کاملا دلخواه است و شما می توانید از شکر یا شیر عسلی برای تهیه این فرنی استفاده کنید.

مواد لازم

 

شیر ۴ لیوان
شکر ۱ پیمانه
نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری
آرد برنج ۳ ق غذا خوری
وانیل ۱ ق چای خوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
خامه ۳ ق غذا خوری
کره ۵۰ گرم
گلاب ۳ الی ۴ ق غذا خوری

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

 

در ابتدا باید آرد برنج و نشاسته ذرت را به همراه شکر و زرده تخم مرغ داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد باید شیر در دمای محیط گرفته را کم کم را اضافه کنید و هم بزنید و قابلمه را باید روی حرارت قرار دهید.

 

فرنی-وانیلی-2

 

 

 

 

مرحله دوم: پخت

 

در ادامه باید مواد را روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا بوی خامی آرد برنج و نشاسته گرفته شود و کم کم شروع به غلیظ شدن کند. دقت کنید حرارت نباید بالا باشد وگرنه بوی خامی مواد باقی می ماند و خیلی سریع مواد غلیظ می شود و در نهایت طعم خوبی نخواهد داشت.

 

مرحله سوم: تهیه فرنی با نشاسته ذرت

 

در ادامه باید وانیل یا عرق هل را به همراه گلاب به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد دوباره کم کم غلیظ شود و در انتها خامه را با کمی از مواد فرنی مخلوط کنید و به کل مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد کره را افزوده و مواد را مرتب هم بزنید به همین راحتی فرنی ما حاضر شده است و داخل کاسه بکشید و به دلخواه با خلال پسته و بادام و پودر دارچین تزیین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied