شمانیوز
شما نیوز

یتیمک | یتیمک کدو

طرز تهیه یتیمک کدو شیرازی بسیار ساده و گیاهی و خوشمزه

طرز درست کردن یتیمک کدو شیرازی برای کسانی که گیاهخواران این غذتی خوشمزه را پیشنهاد می کنم.

طرز تهیه یتیمک کدو شیرازی بسیار ساده و گیاهی و خوشمزه

یتیمک کدو شیرازی یکی از غذا های بسیار خوشمزه و اصیل شیرازی می باشد که در شهر های مخلتف به اسم ها مختلفی این غذا تهیه می شود. در شهر شیراز یتیمک به روش های مختلفی تهیه می شود و بعضی ها از بادمجان یا گوجه رنده شده استفاده می کنند و یا بعضی مانند این رسپی این غذا را بسیار ساده و خوش طعم تهیه می کنند که همه روش های تهیه یتیمک کدو شیرازی خوشمزه می باشد. اگر به غذا های نونی علاقه دارید و طعم و مزه کدو را دوست دارید یتیمک کدو شیرازی را حتما تهیه کنید و با نان تازه سرو کنید زیرا غذا های شیرازی عطر و طعم عالی دارند. این غذا همچنین برای گیاه خوران نیز گزینه خوبی می باشد زیرا فاقد گوشت است. 

مواد لازم برای تهیه یتیمک کدو شیرازی

  • کدو ۱ کیلوگرم
  • پیاز ۶ عدد
  • عصاره مرغ ۲ عدد
  • زردچوبه ۱ ق چای خوری
  • فلفل سیاه ۱ ق چای خوری

مرحله اول: آماده سازی کدو

 

ابتدا کدو ها را باید خوب بشورید و به صورت خلالی یا حلقه ای خرد کنید. می توانید به دلخواه پوست کدو را بگیرید ولی خواص کدو به پوست نازکی که دارد است و بهتر است خوب با فرچه آشپزی کدو را تمیز کنید تا بتوانید با پوست استفاده کنید.

 
یتیمک
 
 

مرحله دوم: سرخ کردن پیاز

 

در ادامه باید پیازها را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید. می توانید از غذاساز یا رنده مخصوص برای خرد کردن پیاز استفاده کنید تا یکدست باشد. داخل بک تابه روغن ریخته و پیاز را اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم پیاز ها طلایی و یکدست سرخ شوند.

مرحله سوم: افزودن ادویه ها و کدو

 

در ادامه زمانی که پیاز طلایی و همانند عکس شد ادویه ها که شامل زردچوبه و فلفل سیاه و عصاره مرغ خرد شده می باشد را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه ها آزاد شود و پیاز ها خوشرنگ شوند و در ادامه کدو ها را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه یتیمک کدو

 

در ادامه باید درب تایه را نیمه باز قرار دهید و کمی مواد را هم بزنید و بدون افزودن آبی بگذارید تا کدو ها پخته و نرم شود. وقتی به مرحله عکس زیر رسید و آب اضافه کدو ها کاملا تبخیر شد یتیمک کدو شیرازی آماده شده است و از روی حرارت بردارید و داخل دیس کشیده و با نان تازه سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied