شمانیوز
شما نیوز

پنکیک ژاپنی | طرز تهیه پنکیک ژاپنی

مقوی ترین صبحانه دنیا | طرز تهیه پنکیک ژاپنی

طرز تهیه پنکیک ژاپنی به عنوان یک صبحانه خوشمزه را در زیر می خوانید.

مقوی ترین صبحانه دنیا | طرز تهیه پنکیک ژاپنی

پنکیک صبحانه یکی از انواع کیک های ساده ژاپنی است که معمولا برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک ژاپنی در ادامه با ما همراه باشید. 

 

موادلازم

 

تخم مرغ ۳ عدد
روغن مایع نصف پیمانه( یا کره ۸۰ گرم)
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
آرد  یک و نیم پیمانه
نشاسته ذرت نصف پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
شیر دو سوم پیمانه
شکر نصف پیمانه

پنکیک ژاپنی

طرز تهیه

 

  1.  زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا می‌کنیم و سفیده تخم مرغ رو با همزن می‌زنیم تا حجمش دو برابر و سفید رنگ بشه و کاملا فرم بگیره بعد نصف شکر رو کم کم به سفیده تخم مرغ اضافه می‌کنیم و دوباره با همزن میزنیم تا فرم بگیره.
  2. توی یه ظرف دیگه زرده‌های تخم مرغ و وانیل و نصف دیگر شکر رو با همزن می‌زنیم تا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشه و بعد روغن رو اضافه می‌کنیم و در حد مخلوط شدن هم میزنیم.

3-سپس شیر ولرم را به مواد اضافه می‌کنیم. آرد و نشاسته ذرت و بکینگ پودر رو با هم مخلوط و الک می‌کنیم

4-آرد، نشاسته و پکینگ پودر الک شده رو به مواد زرده مون اضافه میکنیم و با همزن دستی هم میزنیم تا یکدست بشه. بعد سفیده فرم گرفته تخم مرغ رو توی دو مرحله به مایه اضافه میکنیم و با لیسک به آرومی مخلوط میکنیم تا یکدست بشه ( به آرومی هم بزنید تا پف سفیده نخوابه)

5-یک تابه کوچیک در دار انتخاب کنید و روی شعله، شعله پخش کن بذارید و اجازه بدید تابه گرم بشه. مواد آماده شده رو توی تابه بریزید و در تابه رو بزارید و اجازه بدید با حرارت ملایم بپزد تا کاملا خودش رو بگیره و وقتی به سطح پنکیک دست میزنین نچسبه.

6- بعد پنکیک رو برگردونید تا طرف دیگش هم سرخ بشه. بعد دوباره قالب رو پرکنید و به همین ترتیب همه مواد رو بپزین. در نهایت با انواع میوه ها و شکلات صبحانه و … تزیین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    سلام طرزتهیه رااگه ویدوی باشه بهتره