شمانیوز
شما نیوز

مرغ | سس بشامل

طرز تهیه خوراک مرغ با سس بشامل و قارچ غذای جدید برای شام

طرز درست کردن مرغ با سس بشامل در ادامه این آموزش خوشمزه را خواهید خواند.

طرز تهیه خوراک مرغ با سس بشامل و قارچ غذای جدید برای شام

خوراک ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف خوراک ها را تهیه کنید. خوراک مرغ با سس بشامل بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به دلخواه از پنیر پیتزا استفاده کنید و این غذای ساده را برای شام تهیه کنید. اگر برای تهیه شام دنبال یک غذای ساده و خوشمزه می گردید حتما این رسپی را تهیه کنید تا از طعم بی نظیر خوراک مرغ با سس بشامل لذت ببرید. 

مواد لازم

سینه مرغ ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۳ حبه
آبلیمو ۱ ق غذا خوری
روغن زیتون ۲  ق غذا خوری
قارچ ۱ بسته
چیپس خلالی ۱ بسته
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

کره ۴۰ گرم
آرد ۱ ق غذا خوری
شیر ۱ لیوان
خامه ۳ ق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

 

ابتدا باید مرغ را بشورید و بدون استخوان کنید و به اندازه های دلخواه برش بزنید. یکی از پیاز های را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه کمی سیر و نمک و فلفل سیاه و آبلیمو روغن زیتون و زعفران خوب مخلوط کنید و ماساژ دهید و برای ۲ ساعت بگذارید تا مزه دار شود.

مرغ با سس بشامال

 

 

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

 

برای تهیه مواد میانی باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و اسلایس کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا کاراملی و طلایی شود و بعد قارچ های شسته شده و اسلایس شده را اضافه کنید و آبلیمو را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ سیاه نشود و از تابه خارج کنید. در تابه ای دیگر مرغ مزه دار شده نیز کمی تفت دهید تا تا پخته و تغییر رنگ دهد.

 

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

 

برای تهیه سس بشامل کره را داخل تابه بریزید و زمانی که ذوب شد آرد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد شیر را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید و در انتها کمی نمک و فلفل سیاه و بعد خامه را افزوده و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک مرغ با چیپس

 

در ادامه باید یک ظرف پیرکس یا چینی را چرب کنید و به ترتیب از مواد مرغی و مواد قارچی و سس بشامل و چبپس و پنیر پیتزا بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته و طلایی شود و بعد با سس دلخواه میل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied