شمانیوز
شما نیوز

خودرو | خودرو برقی

رونمایی از خودروهای برقی جدید | امکانات باورنکردنی این خودروهای برقی جدید را ببینید

در هفته دولت نمایشگاه روایت خدمت برگزار شد که خودروهای جدید و برقی رونمایی و معرفی شد. در این نمایشگاه محصولات جدید خودروسازان اعم از برقی، هیبریدی و بنزینی به نمایش عموم در آمدند. که در ادامه چند نمونه از این خودروها را معرفی می کنیم.

رونمایی از خودروهای برقی جدید | امکانات باورنکردنی این خودروهای برقی جدید را ببینید

در هفته دولت یک نمایشگاهی برگذار شد به اسم روایت خدمت که در این نمایشگاه، خودروهای برقی و دیگر خودروها رونمایی و معرفی شد. در مقاله زیر قصد داریم چند نمونه از این خودرو ها را به شما معرفی کنیم. 

اسکای ول ET5

خودرو اسکای ول ET5 به یک پیشرانه الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری و ۳۲۰ نیوتن متری مجهز است که جعبه دنده تک سرعته توان آن را به چرخ های جلوی این کراس اوور برقی می رساند. این خودرو با توجه به ظرفیت باتری های قابل انتخاب، ۴۱۰ تا ۵۲۰ کیلومتر مسافت را با هر بار شارژ طی می کند. ET5 وزنی حدود ۱.۹ تن را دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی ۸.۹ ثانیه ثبت می کند.

خودرو برقی

 

سوبا M4 هیبرید

سوبا M4 هیبرید به قوای فنی متشکل از یک موتور برقی و پیشرانه بنزینی تجهیز شده است. پیشرانه بنزینی این خودرو از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. حداکثر قدرت یا به نوعی راندمان این خودرو در محدوده ۱۶۷ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است. همان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه قبلی نیز وظیفه انتقال قدرت در این MPV را بر عهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی سوبا هیبریدی هم در محدوده ۵.۵ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

خودروی برقی

 

 تیگو ۸ پرو E پلاس

در چری تیگو ۸ پرو e پلاس یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو را داریم که در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر محور جلو) تولید قدرت انجام می دهند. نهایت قدرت ترکیبی در این کراس اوور به ۳۲۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور هم حدود ۵۱۰ نیوتن متر است. قدرت از طریق جعبه دنده ۳ سرعته DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلوی این کزاس اوور ۷ نفره می رسد.

خودروی برقی

 

تارا برقی

در مورد مشخصات تارا برقی می توان گفت که به یک پیشرانه ۱۶۰ اسب بخاری و ۳۰۰ نیوتن متری مجهز است که قابلیت این را دارد تا شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه ای را برای سدان لوکس ایران خودرو فراهم کند. برای تارا برقی یک باتری ۴۵ کیلو وات ساعتی در نظر گرفته شده که حداکثر پیماش ۳۰۰ کیلومتری را برای خودرو فراهم می کند و تحت شارژ سریع طی ۳۰ دقیقه و تحت شارژ با برقی خانگی در عرض ۱۰ ساعت به طور کامل پر می شود. حداکثر سرعتی که با تارا برقی می توان رفت حدود ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

خودرو برقی

 


 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied