شمانیوز
شما نیوز

کالابرگ الکترونیکی

تغییر کالابرگ الکترونیک از امروز | مشاهده اعتبار کالابرگ الکترونیک با کد دستوری

یارانه بگیران اختیار دارند که یارانه خود را در قالب کالابرگ الکترونیکی و خرید ۱۱ قلم گروه کالایی اختصاص دهند یا به صورت نقدی برداشت وجه نمایند و اجباری در این کار وجود نخواهد داشت.

تغییر کالابرگ الکترونیک از امروز | مشاهده اعتبار کالابرگ الکترونیک با کد دستوری

 اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در دی ماه سال ۱۴۰۱ در چند استان به صورت آزمایشی اجرا شد. مردم از طرح کالا برگ الکترونیکیاستقبال نکردند. افرادی که کالابرگ دارند، باید کالاهای اساسی را با قیمت شهریور ۱۴۰۰ دریافت کنند و مابه‌التفاوت آن باید توسط دولت داده شود که این موضوع لازم‌الاجراست و در بودجه آمده است. اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی باید فراگیر باشد، چرا که اجرای سراسری و فراگیر طرح کالابرگ الکترونیکی به مهار تورم و ثبات بازار کمک می‌کند و باید زیرساخت‌های آن از سوی دولت فراهم شود. 

مشاهده اعتبار کالابرگ الکترونیک با کد دستوری

 

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح کالا برگ الکترونیک ، اظهار کرد: اجرای این طرح بهتر از گذشته شده و خوشبختانه بیش از ۱۲ درصد استقبال کرده‌اند. روش‌های دیگری هم پیش بینی می‌کنیم که استقبال بیشتر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که کالاهای دیگری هم به این طرح افزوده خواهد شد،. گفت: خیر، طرح با همان کالاهای اعلام شده ادامه می یابد.

مرتضوی همچنین درباره اقدامات وزارت کار برای حمایت از تعاونی ها گفت: بانک توسعه تعاون افزایش سرمایه برای کمک به تعاونی ها داشته است و هم صندوق ضمانت تعاون سقف ضمانت ها را افزایش داده و تا حدود 10 میلیارد تومان نیازی به گذاشتن تعهد و وثیقه نیست و خود صندوق بازپرداخت را تضمین می کند. فرایندهای اداری در معاونت تعاون سامانه محور شده‌اند و سامانه‌ای تعریف کرده اند که رفت و آمدها و دخالت اشخاص در صدور مجوزها کمتر شود.

رئیس شورای هماهنگی دستگاههای اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه، گفت: یارانه بگیران اختیار دارند که یارانه خود را در قالب کالابرگ الکترونیکی و خرید ۱۱ قلم گروه کالایی اختصاص دهند یا به صورت نقدی برداشت وجه نمایند و اجباری در این کار وجود نخواهد داشت. استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی فقط از فروشگاه‌هایی که به سامانه کاربردی «شما» متصل هستند، امکان پذیر خواهد بود و فروشگاه‌هایی که تمایل به شرکت در این طرح دارند باید به آدرس shoma.sfara.ir مراجعه و پس از نصب برنامه کاربردی شما نسبت به تقاضای اتصال سامانه فروشگاهی به این شبکه اقدام کنند.

دارایی اظهار کرد: البته یارانه‌بگیران عزیز نیز که قصد استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی دارند با مراجعه به همین سامانه نسبت به ثبت نام و استعلام میزان و مانده اعتبار خود اقدام و یا از طریق شماره گیری کد*۵۰۰#۱۴۶۳#از آخرین وضعیت ثبت نام و شمول در این طرح مطلع شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان شد: مردم عزیز برای اطلاع از فروشگاه‌های مجاز طرح کالابرگ الکترونیکی نیز با مراجعه به آدرس فوق و مشاهده فروشگاه‌ها و کالاهای اساسی شامل اعتبار ۱۱ قلم شامل شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر و برنج حبوبات و گوشت گوساله اطلاع یافته و از نحوه استفاده یارانه ماه بعد در حساب کالابرگ الکترونیکی سرپرست خانوار آگاهی پیدا کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت آن دسته از عزیزانی که هم نسبت به دهک بندی خانوار اعتراض دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند. در فروشگاه های زنجیره ای در صورت همراه داشتن کارت میتوان با ارائه شماره موبایل و کد ملی اقدام به خرید نمایند و در این طرح همانند خریدهای عادی هیچ هزینه و کارمزدی دریافت نخواهد شد.

دارایی در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار می‌باشد قابلیت استفاده و خرید در این طرح داشته و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و همچنین در صورت مشاهده هرگونه کم فروشی و گرانفروشی، پایین بودن کیفیت اجناس و یا هر مورد دیگری با سامانه ۱۲۴ وزارت صمت تماس حاصل فرمایند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون فروشگاه‌های افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، فروشگاه هفت، گندم طلایی، رفاه در سراسر کشور تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی است و پیگیری‌های لازم برای انجام سایر فروشگاه‌های کوچک در شهرها، دهستان‌ها و روستاهای استان در حال انجام می‌باشد و یارانه بگیران می‌توانند در چند مرحله از اعتبار خود از گروه ۱۱ قلم کالای اساسی خرید کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی