شمانیوز
شما نیوز

سیمیدکو

استخراج سنگ در سنگان به کنسرسیوم سرمایه‌گذاران محول شود، سیمیدکو مشتاق به سرمایه گذاری بیشتر در سنگان و راهبری سایر پروژه‌های این پهنه معدنی است

جلسه هم اندیشی سرمایه گذاران پهنه صنعتی و معدنی سنگان با حضور محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در مجتمع سنگ آهن سنگان برگزار شد.

استخراج سنگ در سنگان به کنسرسیوم سرمایه‌گذاران محول شود، سیمیدکو مشتاق به سرمایه گذاری بیشتر در سنگان و راهبری سایر پروژه‌های این پهنه معدنی است

به گزارش روابط عمومی سیمیدکو، جلسه هم اندیشی سرمایه گذاران پهنه صنعتی و معدنی سنگان با حضور محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در مجتمع سنگ آهن سنگان برگزار شد.

در این نشست محمدرضا پاکباز عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد(سیمیدکو) ضمن خیرمقدم به معاون وزیر صمت و هیات همراه گفت:

سیمیدکو به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه گذاران این پهنه صنعتی و معدنی همچنان مشتاق به سرمایه گذاری بیشتر و جدی تر در این منطقه بوده و طرح توسعه خود را باهدف تبدیل 2.5 به 5 میلیون تن تولید در هر دو محصول کنسانتره و گندله را با جدیت دنبال خواهد کرد.

پاکباز راه برون رفت از مشکلات فعلی سرمایه گذاران در منطقه معدنی سنگان را تشکیل کنسرسیومی متشکل از سرمایه گذاران برای استخراج سنگ دانست و افزود:

عمده مشکلات سرمایه گذاران در این منطقه به تامین و استخراج سنگ مرتبط است و سیمیدکو با حمایت فولاد خوزستان و همراهی سایر سرمایه گذاران آمادگی کامل برای حضور و نقش آفرینی در این کنسرسیوم دارد.

عضو هیئت مدیره سیمیدکو، راهبری و نظارت ایمیدرو بر این کنسرسیوم برای توسعه متوازن سرمایه گذاری و تقویت فعالیت های اقتصادی شرق کشور را نیز ضروری دانست و بر اهمیت نقش ایمیدرو در این زمینه تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ و کلیدی در کشور به عنوان سهام دار عمده سیمیدکو نیز با نگاه توسعه متوازن منطقه ای و تقویت زیرساخت های موجود در شرق کشور نقش ویژه ای درپیشرفت طرح های توسعه این شرکت داشته است.

محمدرضا پاکباز اقدامات سیمیدکو در حوزه مسئولیت های اجتماعی و محیط زیست را کم نظیر دانست و افزود:

این شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن و چندماه جلوتر از برنامه پیش بینی شده توانست در سال 1400 از بزرگترین پروژه زیست محیطی این منطقه یعنی طرح فیلتراسیون و آبگیری از باطله خود با ظرفیت بازچرخانی بیش از دو میلیون مترمعکب آب در سال بهره برداری نماید و بلافاصله عملیات اجرایی دومین طرح زیست محیطی خود در شهر خواف را با هدف تامین آب مصرفی کارخانجات خود آغاز کند.

پاک باز سرعت پیشرفت پروژه شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب خواف را قابل قبول دانست و افزود:

همزمان با بهره برداری از این طرح عظیم زیست محیطی و با فائق آمدن بر مشکلات تامین آب و با توجه به نگاه منبع محوراین شرکت در حوزه آب و انرژی، سیمیدکو آمادگی مشارکت و راهبری سایر پروژه های موجود در منطقه را با حمایت گروه تخصصی فولاد خوزستان دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت های سیمیدکو در پهنه صنعتی و معدنی سنگان و شهرستان خواف و تقدیر از تلاش های مدیرعامل این شرکت اظهار داشت:

کارنامه سیمیدکو در تمام جنبه های فعالیت خود در منطقه سنگان و شهرستان خواف کارنامه روشن و درخشانی است و تعامل و همراهی دوجانبه این مجموعه با مجتمع سنگ آهن سنگان نیازمند حمایت و همراهی همه جانبه ایمیدور در تقویت  طرح های توسعه و تولید است.

محمد رضا موثقی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه با اشاره به راهگشا بودن پیشنهادات و راهکارهای مطرح شده سیمیدکو، اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی، توجه به محیط زیست و آب و انرژی را قابل تقدیر دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied