شمانیوز
شما نیوز

سوپ | سوپ کدو حلوایی

یک سوپ خوشمزه برای روزهای پاییزی | طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

این روزها که وقت آمدن فصل پاییز است و تب و تاب درست کردن سوپ داغ است. ما بهشما پیشنهاد می کنیم سوپ کدو حلوایی را یک بار امتحان تا عاشق آن شوید.

یک سوپ خوشمزه برای روزهای پاییزی | طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی یکی از انواع سوپ های بسیار خوشمزه و پر طرفدار فصل پاییز و زمستان است که با دستورهای متنوعی پخته می شود. این سوپ خوشمزه که به دلیل وجود کدو حلوایی بسیار سالم و مقوی است برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی هم بسیار مناسب است. کدو حلوایی حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان های قوی است که به همین دلیل می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. 

 

مواد لازم برای سوپ کدوحلوایی

 

سیب زمینی متوسط ۱ عدد
پیاز کوچک ۱ عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
زنجبیل (اختیاری) به میزان دلخواه
کره ۲۵ گرم
آبلیموی تازه  ۱ قاشق غذاخوری
آب مرغ پخته شده ۱ پیمانه
آب ۱ پیمانه
کدو حلوایی ۴۰۰ گرم
جعفری تازه و خامه برای تزیین به میزان لازم

سوپ کدو حلوایی

 

طرز تهیه

 

در وهله اول به سراغ تکه کردن کدو حلوایی‌ها می‌رویم باید توجه داشته باشیم که برای خُرد کردن کدوها نیاز به یک چاقوی تیز و دستِ قدرتمند است.

تخمه‌های داخل کدو حلوایی و مواد داخل آن را کاملا جدا کرده و پوست روی کدو حلوایی را گرفته و به اندازه‌های کوچک خُرد می‌کنیم.

 در مرحله دوم سیب‌زمینی و پیاز را برش زده و با سبزیجات ترکیب می‌کنیم.

مواد ترکیب شده را به همراه کره و یک پیمانه آب روی شعله کم قرار می‌دهیم و در حدود پانزده دقیقه صبر می‌کنیم تا مواد داخل آن پخته شود.

از آنجایی که اندازه و جنس کدوهای مصرفی متفاوت است بنابراین ممکن است مدت زمان پخت، کمتر یا بیشتر شود بنابراین در این مرحله باید دقت لازم را داشته باشیم تا کدوها و سیب‌زمینی‌ها کاملا پخته شوند.

در مرحله بعد با کمک گوشت‌کوب برقی یا گوشت‌کوب دستی یا حتی مخلوط‌ کن همه مواد را با هم ترکیب کرده تا به شکل پوره و کاملاً یکدست تبدیل شوند و سپس نمک و ادویه را به پوره سوپ اضافه می‌کنیم.

در ادامه یک پیمانه آب مرغ را به مخلوط سوپ اضافه کرده و مجدد قابلمه را روی حرارت با شعله کم قرار می‌دهیم. در حدود پنج دقیقه زمان می‌دهیم تا مواد سوپ کاملا با هم یکدست شوند.

اگر آب مرغ پخته شده در دسترس نداشتیم، می‌توان یک عصاره فشرده شده مرغ را در یک پیمانه آب حل کرده و به مخلوط سوپ اضافه کنیم.

اگر تمایل به این دارید که سوپ رقیق‌تر باشد، می‌توان با اضافه کردن مقدار بیشتری آب مرغ این کار را انجام دهید که میزان آن بستگی به ذائقه و سلیقه هر شخص می‌باشد.

بعد از سپری شدن زمان مورد نظر، در آخرین مرحله آبلیمو را به آن اضافه می‌کنیم.

بله به همین راحتی سوپ ساده و خوشمزه کدو حلوایی با طعمی بی‌نظیر و متفاوت آماده سرو است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied