شمانیوز
شما نیوز

حلوا | حلوا فندق

طرز تهیه حلوا فندق بوتیکی با آرد سفید شیک و مجلسی و راحت

طرز درست کردن حلوا فندق بی نظیر این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه حلوا فندق بوتیکی با آرد سفید شیک و مجلسی و راحت

حلوا ها برای مناسبت های مذهبی بخصوص در ایام ماه مبارک رمضان و صفر و ماه رمضان بیشتر تهیه می شود و یا شما می توانید برای عصرانه مقوی و خوش طعم حلوا خانگی تهیه کنید و به همراه چای میل کنید زیرا فوق العاده خوشمزه می شود. این حلوا فندق به صورت قالبی یا همان بوتیکی تهیه می شود و طعم و مزه عالی دارد و برای تهیه آن نیاز به یک قالب گرد سیلیکونی دارید پس حتما از قبل یک قالب نیم کره تهیه کنید.

مواد لازم

آرد سفید ۲۰۰ گرم
پودر قند ۱۸۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
روغن جامد ۸۰ گرم
فندق برشته خرد شده ۱۲۰ گرم
شکلات تلخ ذوب شده حدود ۲۰۰ گرم

طرز تهیه حلوا فندق

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید فندق ها را خرد کنید به طوری که خیلی ریز و آردی نشود و کمی دندان گیر باشد و بعد تست کنید برای این کار فندق ها را داخل یک تابه ریخته و با حرارت کم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و یا می توانید برای ۱۰ دقیقه در فر ۱۹۰ درجه قرار دهید و هم بزنید تا برشته شود.

 
 
 
حلوا فندق
 
 
 
 
 

مرحله دوم: آماده سازی قالب

در ادامه باید قالب گرد مورد نظر را روی سطح کار قرار دهید و شکلات را بن ماری کنید برای این کار شکلات را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید و روی بخار کتری یا برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود و بعد داخل قیف ریخته و دایره های داخل قالب را پر کنید به طوری که کامل دایره را کاور کنید، می توانید با دست قالب را بچرخانید تا شکلات به همه جای قالب برسد. قالب را برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله سوم: تفت دادن آرد

در ادامه باید آرد را الک کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی نباید تغییر رنگ دهد زمانی که بوی خوش آرد بلند شد آن را الک کنید و مجدد به تابه برگردانید و کره و روغن جامد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد با کره و روغن سرخ شود سپس فندق برشته شده مرحله اول را اضافه کنید و مجدد مواد را تفت دهید و بعد تابه را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا خنک شود و بعد کم کم شروع به اضافه کردن پودر قند کنید و مواد را خوب باهم ترکیب کنید.

 

مرحله چهارم: تهیه حلوا فندق

وقتی مواد یکدست شد مواد حلوا را داخل قالب گرد که با شکلات پر کردید بریزید و با پشت قاشق یا دست خوب فشار دهید تا فشرده شود و بعد به راحتی از قالب خارج کنید و به دلخواه تزیین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied