شمانیوز
شما نیوز

خودرو | خودرو چینی

تفاوت خودروهای چینی در چین و ایران + ببینید چه آشغال هایی به ما می دهند

در کشور چین از خودروهای با کیفیت چینی استفاده می شود و خودروهایی که خود چینی ها استفاده نمی کنند را به ایران صادر می کنند؟! این فیلم را ببینید تا متوجه خیلی نکات بشوید.

تفاوت خودروهای چینی در چین و ایران + ببینید چه آشغال هایی به ما می دهند

حدود ۵ سال است که خودروهای چینی به ‌صورت عمده وارد بازار ایران شده‌اند. از بدو ورود این خودرو‌ها به ایران، همواره این موضوع که خودروی چینی بهتر است یا ایرانی میان عموم مردم بی‌پاسخ ‌مانده است. تعداد قابل ‌توجهی از مردم می‌گویند که خودرو‌های چینی از کیفیت ساخت بالا‌تری برخوردارند و عده‌ای دیگر بر این باورند که خودروهای تولید داخل از قیمت و هزینه‌های ثانویه‌ی پایین‌تری بهره می‌برند.

 

خودروهای چینی چه مزیت‌هایی دارند و برای چه کسانی مناسب هستند؟

 

وقتی از برخی مالکان خودروهای چینی بپرسید چرا خودروی چینی بخریم؟ لیستی طولانی دارند که باعث شده این خودروها را به تولیدات داخلی ترجیح بدهند و بر سر انتخاب خود استوار هستند.

طرفداران طراحی زیبا و تنوع بالا معتقد هستند با یک نگاه ساده به خودروهای تولید چین متوجه می‌شوید از نظر طراحی و زیبایی ظاهری از محصولات وطنی بهتر هستند، به ویژه در کلاس محصولات ارزان قیمت‌تر قطعا طراحی خودروهای چینی بسیار شیک‌تر از تولیدات ایرانی است.

با وجود قیمت مناسب و رقابتی با محصولات داخلی آپشن محصولات چینی بیشتر است و امکانات مطلوب‌تری را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهند.

 

طرفداران خودروهای وطنی چه ملاک‌هایی را مدنظر قرار می‌دهند؟

 

طرفداران خودروهای تولید داخل که بودجه محدودی در اختیار دارند، معتقد هستند قدرت و مقاومت این خودروها خیلی بیشتر از نمونه‌های مشابه و هم قیمت چینی است و تولیدات داخلی با وضعیت جاده‌ها و حتی کیفیت پایین بنزین‌های ایرانی سازگاری بیشتری دارند.

برخی هم بر این باور هستند که خودروهای ساخت داخل هر چقدر هم که ظاهر نامناسبی داشته باشند و از نظر اتاق و راحتی صندلی به پای نمونه‌های چینی نرسند از نظر شاخص‌های کیفی یک سر و گردن از نمونه‌های چینی برتر هستند و به همین دلیل انتخاب مناسب‌تری هستند.

یک استدلال مدافعان خرید خودروهای وطنی حمایت از تولید ملی است، آن‌ها می‌گویند باید خودرو ایرانی بخرید تا کارگران مشغول کار باشند و از کالاهای ساخت داخل حمایت کرده باشیم. این استدلال جای بحث دارد اما نگاه زیبایی است. برای آن‌ها که دل به جاده می‌زنند و خودرو آن‌ها کارکرد بالایی دارد، خرید خودروهای وطنی گزینه بهتری است.

 

بالاخره خودرو چینی بخریم یا نه؟

 

بسیاری با دیدن خودروهای چینی به خرید آن تمایل نشان می‌دهند، اما به دلیل جوی که در بازار حاکم است نگران این هستند که آیا این خرید برای آن‌ها دردسر ساز می‌شود یا خیر.

چند ماشین ساخت وطن با قیمت پایین را می‌شناسید که به صورت هم‌زمان شیشه بالابر برقی، سیستم تهویه قوی، کولر، بخاری و ترمز ABS استاندارد داشته باشند، تعدادشان تقریبا صفر است اما خودروهای چینی با همان کلاس قیمتی تمام این امکانات را یکجا دارند.

البته یک مشکل موقع خرید خودرو وجود دارد و آن دشواری پیدا کردن قطعات خودرو است، قطعات برخی از خودروهای پرفروش وطنی به راحتی در دسترس است و در هر مغازه و فروشگاه یافت می‌شود اما گاهی برای دسترسی به برخی قطعات خودروهای چینی لازم است مدتی صبر کنید و به چند نمایندگی سر بزنید. بنابراین اگر راحتی ملاک عمل شما است خودروهای چینی برای شما گزینه مناسبی نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied