شمانیوز
شما نیوز

کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان بیرجندی اصل و سنتی مرحله به مرحله

طرز درست کردن کشک بادمجان خوشمزه عالی این دستور این پخت را از دس ندهید.

طرز تهیه کشک بادمجان بیرجندی اصل و سنتی مرحله به مرحله

کشک بادمجان یکی از غذا های اصیل ایرانی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید این بار یک کشک بادمجان کاملا متفاوت است زیرا قرار است از کشک بیرجندی استفاده کنید که رنگ و ظاهر آن بسیار جذاب است و این نوع کشک بادمجان بسیار متفاوت یعنی ترکیب کله جوش با بادمجان که فوق العاده خوشمزه است. اما کشک بیرجندی یا همان قروت تحت فرایند خاصی قرار گرفته است و به کشک بیرجندی لچ هم گفته می شود و با خشک کردن ماست چکیده کشک به وجود می آید و با جوشاندن آب رفته از ماست قره فورت به دست می آید.

مواد لازم

لچ یا کشک ۱ لیوان
گردو ۱/۲ لیوان
بادمجان ۲ عدد
گوجه ۳ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
رب ۱ ق غذا خوری
سیر ۴ حبه
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید لچ یا همان کشک بیرجندی را به همراه گردو داخل مخلوط کن یا میکسر دلخواه خود بریزید و مواد میکس کنید و مشاهده می کنید که کشک به رنگ بنفش در می آید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه با کمی روغن و زردچوبه خوب تفت دهید تا طلایی شود و بعد کشک میکس شده را به همراه کمی نمک اضافه کنید و کمی آب جوش اضافه کنید و بگذارید تا چند قل بزند.

کشک بادمجان

 

 

 

 

مرحله دوم: تهیه بادمجان

بادمجان ها را به صورت درسته پوست بگیرید و به دلخواه می توانید تصف کنید یا درسته سرخ کنید و بعد داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود و بعد آبکش کنید و خشک کنید و داخل تابه کمی روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ کنید تا طلایی شود.

 

مرحله سوم: افزودن گوچه و سیر

در ادامه باید سیر ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید و به همراه گوجه حلقه شده به بادمجان اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شود و بعد رب را به همراه کمی زردچوبه و آب خوب باز کنید و روی بادمجان ها بریزید و درب قابلمه و تابه را قرار دهید تا بادمجان ها و مواد خوب پخته و سس غلیظ شود.

 

مرحله چهارم: تهیه کشک بیرجندی

در ادامه وقتی کله جوش جوشید و کمی غلیظ شد داخل کاسه بریزید و بادمجان و گوجه را به همراه نان خرد شده را داخل کاسه کشک قرار دهید و باهم سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied