شمانیوز
شما نیوز

خودرو هایما | امکانات خودرو هایما 8S

رونمایی از خودروی هایما 8S | امکانات باورنکردنی هایما 8S را ببینید

شرکت ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران 1401، که اردیبهشت‌ماه در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد، برای نخستین‌بار از هایما 8S رونمایی کرد. در ادامه ویدیو یی از امکانات این خودرو خاص را مشاهده می کنید.

رونمایی از خودروی  هایما 8S  | امکانات باورنکردنی  هایما 8S  را ببینید

خودرو  هایما 8S  محصولی که تولید کمپانی هایما چین است. خودرو هایما 8s ایران خودرو در نمای بیرونی خود از احجام هندسی و اشکال با زوایای تندوتیز بیشترین بهره را برده تا شمایلی از یک خودروی مدرن با فرم تهاجمی را به نمایش بگذارد. خودرو هایما 8S،  شبیه سایر برادران قدبلندش نیست تاجایی که در طراحی ظاهری، فقط از لوگوی‌اش می‌توان به برند این خودرو پی‌برد 

 

بررسی هایما 8S

 

هایما 8S یک کراس‌اوور نیمه‌لوکس سایز متوسط دیفرانسیل جلو است که با طراحی اسپرت و مشخصات فنی مناسبش قادر است نظر جوانان را به خود جلب نماید و همزمان به لطف کابین نسبتاً جادار و امکانات جانبی پرشمار (البته در صورت عرضه نسخه فول)، در استفاده‌های خانوادگی نیز کارآمد ظاهر شود. گستردگی مناسب شبکه خدماتی ایران‌خودرو نیز از دیگر مزیت‌هایی است که خریداران 8S از آن بهره‌مند خواهد شد؛ هرچند تجربه ثابت کرده فقط نمایندگی‌های منتخب این مجموعه به خودروهای تولید محدود ایران‌خودرو خدمات‌رسانی میکنند. البته علاقه‌مندان باید در نظر داشته باشند که پیشرانه توربو GDI هایما 8S در کنار قدرت و گشتاور بسیار خوبی که در اختیارتان قرار میدهد، نسبت به انواع تنفس‌طبیعی (که البته در حال نایاب شدن هستند) و همچنین سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای، حساسیت بالاتری به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری خواهد داشت. ای کاش مدل دودیفرانسیل 8S نیز قابل سفارش بود تا بتوانیم از این همه قدرت و گشتاور برای آفرودهای سبک استفاده کنیم که متاسفانه این امکان وجود ندارد. هایما 8S از لحاظ ارگونومی و کیفیت هم شرایط خوبی دارد و حداقل در برابر رقبای هموطن و هم‌قیمت حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

خودرو هایما 8

مشخصات فنی هایما 8 اس

 

طبق اطلاعات مندرج در کاتالوگ رسمی انتشار یافته از سوی شرکت ایران خودرو، موتور و گیربکس هایما 8s کاملا جدید و متفاوت از نمونه های موجود روی تولیدات قبلی هستند. یک پیشرانه ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر به حجم ۱۵۹۴ سی سی و مجهز به سامانه توربوشارژ، نیروبخش هایما 8s ایران خودرو خواهند بود.

این موتور با کد شناسایی YF-HMA GA16 در خط تولید گروه هایما شناخته می‌شود و قادر است توانی معادل ۱۹۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه ایجاد کند. نهایت گشتاور تولیدی این پیشرانه هم برابر ۲۹۳ نیوتن متر است که در باز ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه قابل دسترسی خواهد بود. بنابراین با توجه به آنکه ماکسیمم گشتاور این موتور از همان ابتدا و در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌گیرد، می‌شود حدس زد که در صورت کارکرد صحیح و دقیق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک 6at، هایما ۸ اس بتواند کشش و چابکی مطلوبی را ارائه دهد.

 

داخل هایما 8S

 

با ورود به داخل کابین هایما 8S با فضایی مدرن و نسبتاً هیجان‌انگیز مواجه میشویم که در آن ترکیبی از قطعات لوکس با اِلمان‌های اسپرت مسابقه‌ای خودنمایی می‌کنند. مثلاً دریچه‌های تهویه 6 ضلعی و فرمان D شکل خودرو در ترکیب با صندلی‌های بلند یکپارچه و سردنده خوش‌دست، حس هیجان و مسابقه را در دل انسان زنده می‌کنند و همزمان قطعات کرومی بکار رفته و نشانگرهای تمام دیجیتال و انبوهی از امکانات جانبی به یادمان می‌آورند که با خودرویی نیمه‌لوکس طرف هستیم.

در خصوص فضاسازی هم شرایط به نسبت سایز بدنه مناسب ارزیابی شد. در واقع هایما 8S به راحتی می‌تواند از یک خانواده کامل میزبانی نماید. ارگونومی کلی نیز قابل‌قبول است و کیفیت متریال بکار رفته به نسبت محصولات قبلی پیشرفت خوبی داشته و حالا میشود با حس اطمینان بیشتر به سراغ این برند چینی رفت. نکته مثبت دیگر اینکه برای اکثر امکانات ماشین یک کلید جداگانه در نظر گرفته شده و به همین دلیل مجبور نیستیم در نمایشگر اصلی به دنبال تنظیمات مختلف بگردیم.

خودرو هایما 8
جدول مشخصات فنی هایما 8s

 

خودرو

هایما 8S ایران خودرو

موتور

1.6 لیتری توربوشارژ- چهار سیلندر

جعبه دنده

6 دنده اتوماتیک 6AT

توان موتور

195 اسب بخار – 293 نیوتن متر

شتاب 0 -100

8 ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

7.2 لیتر در 100 کیلومتر

وزن خالص

1560 کیلوگرم

ابعاد (طول- عرض – ارتفاع)

4565 – 1850 – 1682 میلی متر

فاصله محوری

2700 میلی متر

 

خودرو هایما 8

قیمت جدید هایما 8S در سال 1402

 

شرکت ایران خودرو پس از گذشت شش ماه از شروع سال 1402، بالاخره قیمت جدید هایما 8S را معادل یک میلیاردو 212 میلیون و 428 هزارتومان اعلام نمود. این قیمت، که برای کد کلاس 52601 هایما 8 اس تعیین شده، از تاریخ 16 شهریورماه، به نمایندگی‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

 

قیمت جدید هایما 8S در سال 1402

شرکت ایران خودرو پس از گذشت شش ماه از شروع سال 1402، بالاخره قیمت جدید هایما 8S را معادل یک میلیاردو 212 میلیون و 428 هزارتومان اعلام نمود. این قیمت، که برای کد کلاس 52601 هایما 8 اس تعیین شده، از تاریخ 16 شهریورماه، به نمایندگی‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    عالی از این بهتر دیگه نمیشه

تبلیغات متنی