شمانیوز
شما نیوز

بازنشستگی | بازنشستگان کشوری | وام بازنشستگان کشوری

بخشنامه فوق العاده تامین اجتماعی برای سن بازنشستگی | با ده سال حقوق بازنشستگی بگیرید

سرپرست معاونت تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تأمین اجتماعی غرب تهران

بخشنامه فوق العاده تامین اجتماعی برای سن بازنشستگی |  با ده سال حقوق بازنشستگی بگیرید

بازنشستگی یا همان تعبیر رایج استراحت در زمان پیری و کوری، از دغدغه‌های اصلی هر فرد شاغلی است. در ارتباط با شرایط بهره‌مندی از خدمات بازنشستگی نیز باید گفت که سن و سنوات کاری بیمه‌شده از مهم‌ترین عوامل در قانون بازنشستگی سازمان بیمه تامین اجتماعی به حساب می آید. حداکثر سن بازنشستگی برای مردان 60 سال تمام و برای زنان 55 سال تمام می باشد. کلیه افرادی که در این سن می باشند، برای دریافت حکم بازنشستگی، می بایست دارای 20 سال سابقه کار باشند.

بخشنامه فوق العاده تامین اجتماعی برای سن بازنشستگی

 

سرپرست معاونت تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تأمین اجتماعی غرب تهران خبر از بخشنامه جدید برای سن بازنشستگی داد.

سرپرست معاونت تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تأمین اجتماعی غرب تهران ادامه داد: حق بیمه زنان خانه‌دار با نرخ ۱۲ درصد ماهیانه ۶۳۶ هزار تومان شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، ۱۴ درصد ماهیانه ۷۴۳ هزار تومان شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و ۱۸ درصد ماهیانه ۹۵۵ هزار تومان شامل بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی است و برای استفاده از خدمات درمانی تأمین اجتماعی نیز سرانه درمان به ازای هر نفر ۱۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان به صورت ماهیانه دریافت می‌شود.

البته یکی از ویژگی‌های مهم بیمه زنان خانه‌دار این است که این افراد در صورتی که به عنوان بیمه شده تبعی همسر یا والدین، تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی باشند؛ می‌توانند از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بیمه شده تبعی استفاده کنند و همزمان به عنوان بیمه شده اصلی در بیمه زنان خانه‌دار ثبت‌نام کنند. زنان خانه‌دار می‌توانند فرزندان خود را نیز به عنوان بیمه شده تبعی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دهند و شوهر، پدر و مادر بیمه شده اصلی نیز در صورت دارا بودن شرایط قانونی و تحت تکفل بودن، امکان استفاده از خدمات تأمین اجتماعی به عنوان بیمه شده تبعی را خواهند داشت.

شفیعی با بیان اینکه زنان خانه‌دار امکان استفاده از تمامی خدمات سازمان تأمین اجتماعی بجز بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری را دارند، گفت: درصورت قطع بیمه‌پردازی در قالب بیمه زنان خانه‌دار، سوابق بیمه‌ای نزد سازمان تأمین اجتماعی باقی می‌ماند و در زمان رسیدن به شرایط بازنشستگی مورد استفاده خواهد بود. همچنین در صورت اشتغال زنان خانه‌دار و استفاده از پوشش بیمه اجباری تأمین اجتماعی، سوابق بیمه زنان خانه‌دار به سوابق بیمه اجباری اضافه می‌شود.

وی افزود: زنان خانه‌دار با داشتن ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و ۴۵ سال سن و یا ۲۰ سال سابقه بیمه پردازی و ۵۵ سال سن به شرایط بازنشستگی می‌رسند.

سرپرست معاونت تعهدات بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران گفت: انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار به‌طور کاملاً غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب امکان‌پذیر است و بانوان می‌توانند از طریق سامانه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir از منوی بیمه‌شدگان ـ بیمه‌شدگان خاص ـ بیمه فراگیر خانواده ایرانی ـ انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار و دختران؛ نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

مدارک لازم برای بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار عبارتند از: شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن، کارت ملی و کپی از آن، یک قطعه عکس سه در چهار و پر کردن فرم مربوط به بیمه زنان خانه‌دار.

خانم‌های خانه‌دار می‌توانند به دو صورت حضوری و مراجعه به کارگزاری‌های تامین اجتماعی اقدام به ثبت‌نام کنید.

بعد از ورود به سایت، از طریق منوی بالا، روی «بیمه‌شدگان» وارد بخش بیمه‌شدگان خاص شوید و بعد روی انعقاد قرارداد زنان خانه‌دار و دختران کلیک کنید. بعد از آن می‌توانید ثبت‌نام کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied