شمانیوز
شما نیوز

گیربکس | سلامت گیربکس

نحوه تشخیص سلامت گیربکس اتوماتیک | فیلم

یکی از قسمت‌ های بسیار مهم و حیاتی در خودروهای امروزی، گیربکس اتوماتیک است که باید به ان توجه ویژه ای کردـ

نحوه تشخیص سلامت گیربکس اتوماتیک | فیلم

به گزارش شمانیوز: گیربکس اتوماتیک یک سیستم حیاتی و بسیار مهم در خودروی شماست و برای اطمینان از کارکرد طولانی مدت نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارد.

برای اینکه گیربکس اتومات عملکرد مناسب و طول عمر بالایی داشته باشد، باید اقدامات لازم در خصوص نگهداری و مراقبت از آن را جدی بگیرید. چرا که هزینه تعویض گیربکس اتوماتیک‌ حتی می‌ تواند بیشتر از تعویض موتور خودرو نیز باشد. ممکن است این سوال برای بسیاری از شما به وجود بیاید که: «از کجا بفهمیم گیربکس اتومات سالمه؟» برای پاسخ دادن به این سوال باید نشانه‌ های خراب بودن گیربکس اتومات را بشناسید و در صورت مشاهده آنها، به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک معتبر مراجعه کنید. در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری در خصوص مشکلات رایج گیربکس اتومات و نشانه‌ های بروز آنها با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک

 

شناخت مشکلات رایج گیربکس به شما اجازه‌ می‌ دهد تا مشکلات احتمالی که ممکن است در آینده به وجود بیایند را زودتر پیش بینی کرده اقدامات لازم برای تعمیر گیربکس اتومات را انجام دهید. مشکلات مختلفی که در ادامه بررسی‌ می‌ کنیم، دلایل مختلفی دارند و شناخت آنها قطعاً اجازه‌ می‌ دهد تا عمر مفید این بخش از خودرو خود را افزایش دهید. مواردی که در ادامه این مطلب با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد عبارتند از:

 

روشن بودن چراغ اخطار موتور خودرو

نشت روغن گیربکس یا پایین بودن سطح آن

خارج شدن دنده از جای خود

احساس کردن بوی سوختگی درون اتاق خودرو

به گوش رسیدن صدای وزوز یا ناله و کوبش در زمان خلاص بودن دنده

درگیر نشدن گیربکس و حرکت نکردن خودرو

وجود لرزش در بخش جعبه دنده

 

قبل از بررسی موارد بالا به صورت دقیق، باید یادآوری کنیم که قیمت گیربکس در مراکز فروش گیربکس اتومات هزینه‌ های بالایی را به شما تحمیل خواهد کرد. از این رو باید حتماً نشانه‌ های بالا را جدی بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied