شمانیوز
شما نیوز

دال عدس | غذای جنوبی

طرز تهیه خوراک دال عدس جنوبی ساده و رژیمی با سیب زمینی

دال عدس ی غذای جنوبی خوشمزه عالی و بینظیر که برای رژیم گرفتن عالی هستش در ادامه دستور پخت این غذای خوشمزه را از دست ندهید .

طرز تهیه خوراک دال عدس جنوبی ساده و رژیمی با سیب زمینی

یکی از انواع خوراک ها می باشد که با دال عدس تهیه می شود و یک خوراک خوشمزه برای روزهای سرد زمستان است که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. این خوراک خوشمزه بیشتر در جنوب کشور که خیلی تند و تیز هم می باشد تهیه می شود ولی در هند و دیگر کشورهای خاورمیانه نیز تهیه می شود اما دال عدس یک نوع از عدس ها می باشد که نسبت به عدس سبز کمی ریز تر و رنگ آن نارنجی می باشد و خواص فراوانی دارد اما از خواص مهم آن می توان به انرژی زایی، درمان یبوست و کاهش قند خون و تقویت قدرت بینایی و لاغری اشاره کرد. اگر در رژیم غذایی هستید حتما دال عدس را در برنامه خود قرار دهید تا انواع ویتامین ها را به بدن برساند.

مواد لازم 

دال عدس ۱.۵ پیمانه
سیر ۳ حبه
پیاز ۱ عدد
رب ۱/۲ ق غذا خوری
گوجه فرنگی ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز، زنجبیل به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا دال عدس را قبل از شروع آشپزی خیس کنید سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل روغن به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود سپس سیر را پوست گرفته و اضافه کنید و تفت دهید تا بوی سیر بلند شود.

 
 
دال عدس
 
 
 
 
 

مرحله دوم: افزودن رب

در ادامه رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود سپس گوجه فرنگی را پوره کنید و آن را اضافه کنید حالا همه ادویه ها را اضافه کنید و صبر کنید تا بوی ادویه ها بلند شود و در ادامه درب قابلمه را قرار دهید تا رب و پوره غلیظ شوند.

 

مرحله سوم: افزودن دال عدس

دال عدس خیس خورده را آبکش کنید و به مواد اضافه کنید سپس سیب زمینی را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید و داخل قابلمه انداخته و مقداری آب بریزید و اجازه دهید عدس و سیب زمینی پخته شوند.

مرحله چهارم: تهیه خوراک دال عدس

وقتی سیب زمینی ها پخته شدند از قابلمه خارج کنید و با گوشت کوب بکوبید تا له شوند سپس به همراه کمی نمک داخل خوراک ریخته و هم بزنید تا پوره سیب زمینی داخل خوراک باز شود و زمانی که خوراک غلیظ شد از روی حرارت بردارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied