شمانیوز
شما نیوز

قیمت پراید | قیمت پژو پراید امروز | قیمت پراید چقدر شد؟

قیمت پراید در شوک گرانی بالا رفت | قیمت پراید 151 و 111 و 131 در بازار چند؟

قیمت پراید روز سه شنبه 28 شهریور 1402 در بازار در این صفحه قرار دارد و جدیدترین آن را بخوانید.

قیمت پراید در شوک گرانی بالا رفت | قیمت پراید 151 و 111 و 131 در بازار چند؟

نزدیک به 15 سال قیمت پراید در بازار خودرو بیش از بقیه خودروها اهمیت داشت. تیراژ بالا و قیمت پراید تقاضای اصلی بازار خودرو را به خود جلب کرد.قیمت پراید برای متقاضیان خرید خودرو اهمیت زیادی دارد. با اینکه بیش از یکسال و نیم از تولید آخرین پراید می گذارد اما کماکان این خودرو و قیمت پراید در رصد مصرف کنندگان است. قیمت پراید روز سه شنبه 28 شهریور 1402 در بازار در این صفحه قرار دارد و جدیدترین آن را بخوانید.

قیمت پراید 151 و 111 و 131 در بازار چند؟

قیمت پراید کارکرده مدل ۱۱۱ SE سال ۹۸ با ۴۹ هزارکارکرد به ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت پراید دست دوم مدل ۱۳۲ سال ۹۷ با ۱۳۹ هزارکاکرد حوالی ۲۴۰ میلیون قیمتگذاری شده است. برای خرید پراید صندوقدار کارکرده سال ۱۳۸۳ نیز باید ۱۱۵ میلیون تومان بپردازید.

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
پراید ۱۱۱ SE ۱۳۹۸ ۴۹,۰۰۰  ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۲ ۱۳۹۷ ۱۳۹,۰۰۰ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۲ ۱۳۹۸ ۴۹,۰۰۰ ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۱ ۱۳۹۷ ۱۵۰,۰۰۰ ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید صندوقدار ۱۳۸۵ ۲۶۷,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید هاچ بک ۱۳۸۷ ۳۰۰,۰۰۰  ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید صندوق دار ۱۳۸۳ ۳۰۰,۰۰۰   ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید هاچبک ۱۳۹۰ ۲۱۰,۰۰۰  ۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱ EX ۱۳۸۹ ۱۵۰٬۰۰۰   ۱۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰
پراید صندوق دار دوگانه ۱۳۸۴ ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی پراید

بررسی های فنی نشان می دهد که حدود 90 درصد از وزن یک خودرو را فولاد تشکیل می دهد و باقی آن پلاستیک و آلیاژهای مختلف است که با محاسبات روشن می توان قیمت پراید را تعیین کرد. در مورد خودرو پراید با وزن 915 کیلوگرم، حدود 800 کیلو فولاد به کار رفته است که با قیمت ورق داخل که کیلویی 35 هزار تومان است، 28 میلیون تومان ورق برای آن استفاده شده است. 20 درصد هزینه سربار را هم که به مبلغ فوق اضافه کنیم کمتر از 33 میلیون تومان هزینه مواد اولیه و سربار این خودرو جاودانه بازار ایران است.

هزینه متوسط بلند مدت پلتفورم این خودرو عملا باید صفر در نظر گرفته شود (به دلیل تولید به مدت بیش از 5 دهه) و قطعات حساس چندانی هم در آن به کار نرفته است و حدود 20 تا 30 درصد هزینه مواد و فناوری به کار رفته در آن است که نشان می دهد قیمت تمام شده خودرو پراید نمی تواند بیش از 50 میلیون تومان باشد که با سود خودروساز نهایتا باید 60 میلیون تومان به بازار عرضه شود.

اما به دلیل بازی ارزی ذی نفعان گیرنده دلار 4200 تومانی و قیمتگذاری بی منطق دولت برای خودروسازان، هم اکنون قیمت پراید با دو متغیر کاهش شدید عرضه (تا قبل از اعلام توقف تولید و به تبعیت از توقف عرضه مدل های جایگزین) و بازی با نرخ ارز به 150 میلیون تومان رسیده است. در صورتی که واردات خودرو آزاد شده و دلار 4200 تومانی نیز حذف شود، مردم خواهند شنید که قیمت پراید به حداکثر 70 میلیون تومان (10 میلیون بالاتر از نرمال به دلیل چسبندگی قیمتی) رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied