شمانیوز
شما نیوز

​جذب سرمایه گذار خارجی برای توسعه منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند در نظر دارد روابط تجاری و اقتصادی خود با کشورهای حوزه خلیج فارس را توسعه داده و موانع تجارت و صادرات را برطرف کند. این سازمان با همکاری سایر ارگان‌های دولتی و با حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بزرگ بین‌المللی همچون سیفیت چین در تلاش است تا به تحقق اهداف خود در خدمت و به حداقل رساندن مشکلات مردم و توسعه این منطقه بپردازد.

​جذب سرمایه گذار خارجی برای توسعه منطقه آزاد اروند

به گزارش شمانیوز،  منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس واقع شده است و شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر است. حضور سازمان منطقه آزاد اروند در نمایشگاه‌های خارجی سبب توسعه صنعت گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر می‌شود. 

 حضور در نمایشگاه ها توسط منطقه آزاد اروند، با یک برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب صورت می گیرد و در نمایشگاه های اربیل عراق، عمان و چین بسته های سرمایه گذاری خوبی معرفی شد که به طور حتم نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند راهگشای رفع مشکلات صنعت توریسم شهرهای آبادان و خرمشهر خواهد شد و انتظار می رود همچنان از طریق حضور در نمایشگاه های خارجی آینده نیز به توسعه این صنعت مهم کمک شود.

 

جذابیت‌های اروند برای سرمایه‌گذاران چینی

حضور فعالانه در رویدادهای بین‌المللی می‌تواند یکی از اصلی ترین راه های معرفی دستاوردهای شرکت ها و سازمان ها باشد و در توسعه اقتصادی مناطق آزاد نقش بسیار مهمی ایفا کند. به همین منظور، منطقه آزاد اروند با حضور در نمایشگاه چین (سیفیت ۲۰۲۳) و ارائه بسته های سرمایه گذاری و حضور در نشست های جانبی گام‌های مهمی را در جهت جذب سرمایه‌گذاران چینی به انجام رسانید.

با توجه به اینکه چین بزرگترین مصرف کننده انرژی در دنیا است، اروند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری این کشور منطقه آزاد اروند خواهد بود، چرا که منطقه آزاد اروند با داشتن ظرفیت های عظیم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می تواند قطب انرژی برای سرمایه گذاران چینی باشد. 

منطقه آزاد اروند با داشتن صنایع بالادستی و پائین دستی و قوانین سهل و آسان در حوزه سرمایه گذاری، جذابیت بالایی برای سرمایه گذاران چینی دارد. این منطقه دارای پتانسیل خاص جغرافیایی و همجواری با کشورهای عراق و کویت است و ۱۰۶ طرح سرمایه گذاری در آن تهیه و مجوزهای لازم برای آنها صادر شده است.

 

جذب سرمایه‌گذار خارجی برای ترمیم آسیب‌های منطقه

مناطق آزاد ایران به دلیل امتیازات و مشوق های قانونی نسبت به سرزمین اصلی، می توانند خواست سرمایه گذاران خارجی را تأمین و محل مناسبی برای سرمایه گذاری باشند. شرکت در نمایشگاه های بین المللی می تواند منجر به جذب سرمایه گذار خارجی شود و در توسعه اقتصادی مناطق آزاد نقش بسیار موثری ایفا کند. 

منطقه آزاد اروند با ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد زمین‌های مناسب، سعی در ترمیم و جبران سرمایه‌گذاری‌های آسیب دیده در منطقه دارد. همچنین، با توجه به رونق تولید در آبادان و خرمشهر، منطقه آزاد اروند ۶۵۰ میلیارد ریال منابع بانکی را برای تأمین مالی واحدهای تولید و کاهش مشکلات آنها در نظر گرفته است.

منطقه آزاد اروند همچنین برای رفع موانع و مشکلات موجود در پایانه مرزی شلمچه، اقداماتی را در این مسیر در دستور کار خود قرار داده است.

این اقدامات شامل استقرار ایکس‌ری، زیرساخت‌سازی برای شرکت‌های صادرات محور، تامین امنیت و تسهیل در تردد خودروهای باربری، جذب سرمایه‌گذار، گردشگر و دانشجو برای فعالیت در منطقه آزاد اروند، راه‌اندازی دفتر مشترک این سازمان و اتاق بازرگانی، استقرار بازارچه مرزی در پایانه مرزی شلمچه و ایجاد صرافی مقیم با همکاری یکی از بانک‌های عامل در شلمچه برای صدور کارت ارزی برای اتباع عراقی می‌باشد.

سرمایه گذاران خارجی جهت ارتقای سطح رقابت پذیری و کسب سود بیشتر متمایل به سرمایه گذاری در مناطق مستعد و مزیت دار شده اند و مناطق آزاد ایران با توجه به برخورداری از امتیازات و مشوق های قانونی نسبت به سرزمین اصلی، می توانند این خواست مهم سرمایه گذاران خارجی را تأمین و محل مناسبی برای سرمایه گذاری باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied