شمانیوز
شما نیوز

ارزدیجیتال

پای پرونده خانواده سم بنکمن به پرونده FTX باز شد/ آیا دو استاد دانشگاه استفورد محکوم می‌شوند؟

شکایت جدیدی توسط مالباختگان صرافی FTX علیه پدر و مادر مدیرعامل سابق این صرافی، به‌ثبت رسیده است.

پای پرونده خانواده سم بنکمن به پرونده FTX باز شد/ آیا دو استاد دانشگاه استفورد محکوم می‌شوند؟

به گزارش شمانیوز:بدهکاران پرونده ورشکستگی صرافی FTX، دعوی حقوقی جدیدی را علیه پدر و مادر سم بنکمن، مدیرعامل سابق این صرافی به‌جریان انداخته‌اند.

این گروه از مالباختگان باور دارند که خانواده سم بنکمن فراید با دسترسی به میلیون‌ها دلار از سرمایه کاربران این صرافی، در جریان مدیریت و ورشکستگی این صرافی، نقش داشته‌اند.

ثبت شکایت جدید علیه پدر و مادر سم بنکمن

مالباختگان پرونده صرافی FTX، به‌ نمایندگی شرکت حقوقی سالیوان و کرم‌ول، طرح دعوی جدیدی را علیه مادر و پدر سم بنکمن فراید، مدیرعامل سابق صرافی FTX، در هجدم سپتامبر به دادگاه ارائه داده‌اند.

جوزف بنکمن و باربارا فراید هردو متهم هستند در مدیریت شرکت‌های FTX از ابتدای فعالیت این شرکت تا سقوط آن نقش داشتند و از سرمایه‌های کاربران در جهت منافع خود، سواستفاده کرده‌اند. این دعوی کاملا خلاف شهادتی است که پسر این دو در دادگاه داده است. حتی سم بنکمن در سال 2018، شرکت آلمدا را که زیرمجموعه FTX بوده، یک کسب‌و‌کار خانوادگی معرفی کرده است.

ارتباط خانواده سم بنکمن با صرافی FTX

بر اساس شکایت مالباختگان این پرونده، پدر سم بنکمن که استاد حقوق در دانشگاه استنفورد است، نفوذ بالایی در تصمیم‌گیری درباره مسائل گروه FTX داشته و در سمتی همانند یک مدیر این شرکت نقش‌آفرینی می‌کرده است. جزوف بنکمن همچین جزو اعضای هیئت رئیسه این گروه بوده.باربارا فراید، مادر سم بنکمن نیز استاد حقوق در دانشگاه استفورد است و نقشی پررنگی در کمک‌های خیریه سیاسی این شرکت داشته. بر اساس این دعوی، باربارا فراید به‌عنوان یکی از پرنفودترین مشاورین این صرافی در تصمیمات سیاسی نقش داشته است. وی همچنین در اهدای میلیون‌ها دلار پول از صرافی FTX به کمیته MTG که خود آن را تاسیس کرده، دخیل بوده است.

مادر و پدر سم بنکمن که هر دو در دانشگاه استنفورد به عنوان استاد حقوق تدریس می‌کنند، پس از ورشکستگی صرافی پسرشان با مشکلاتی در محل کار خود مواجه شدند. بر اساس گزارش‌ها، مادر و پدر سم بنکمن در پایان سال 2022 به نزدیکان خود گفته‌ بودند که ورشستگی پسرشان موجب از بین رفتن دارایی‌ آنها خواهد شد.

بنظر می‌رسد که مادر و پدر سم بنکمن توانستند با حضور و مشارکت در فعالیت‌های FTX، سود هنگفتی را به دست آورند که شامل هدیه نقدی 10 میلیون دلاری و خانه لوکس 16.4 میلیون دلاری در باهاما می‌شود. سم بنکمن همچنین با بودجه این شرکت، هزینه‌های سفر مادر و پدر خود از جمله هزینه جت شخصی و اقامت در هتل‌هایی با هزینه شبی 1200 دلار را پرداخته کرده است.

 

ارز دیجیتال

 

پاسخ وکلای سم بنکمن به اتهامات

شان هکر و مایکل ترمونت، مشاوران سم بنکمن در پاسخ به شکایت جدید علیه پدر و مادر این شخص، اعلام کردند که این ادعا کاملا دروغ است و هدف از شکایت جدید این گروه، تنها چند روز پیش از آغاز دادگاه سم بنکمن، سنگ‌اندازی و دشوار کردن فرآیند دادرسی است.

سری جلسات دادگاهی سم بنکمن فراید از سوم اکتبر سال جاری آغاز می‌شود. وی در حال حاضر، در زندان بسر می‌برد./تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied