شمانیوز
شما نیوز

دمنوش | دمنوش آرامش بخش

شماهم دچار استرس و عصبانیت هستید ؟| حتما از دمنوش بادرنجبویه استفاده کنید

در این روزهای پر تنش و پر استرس که همه ما با آن درگیر هستیم نوشیدن دمنوش آرام بخش معجزه است.

شماهم دچار استرس و عصبانیت هستید ؟| حتما از دمنوش بادرنجبویه استفاده کنید

گیاه بادرنجبویه که نام علمی آن ملیسا است، از خانواده‌ی نعناع است. بادرنجوبیه به‌سرعت رشد می‌کند و در اصل بومی مناطق جنوب اروپا، نواحی مختلف خاورمیانه و آسیای مرکزی است. خواص بادرنجبویه فراوان است. خواص بادرنجبویه برای سردرد و دردهای عصبی بسیار مفید است. از مهم‌ترین خواص بادرنجبویه کاهش استرس، خواب آوری، کاهش درد و التیام سوءهاضمه است.

 

خواص بادرنجبویه برای خواب

 

از شناخته شده ترین خواص بادرنجبویه اثر آرام بخشی آن است. بادرنجبویه تنها یا با ترکیب با گیاه سنب‌الطیب برای درمان بی‌خوابی و اضطراب مفید است.  بادرنجبویه در بهبود کیفیت خواب، کاهش علائم بی‌خوابی و اختلالات خواب به ویژه در دوران یائسگی بسیار موثر است. با مصرف دمنوش بادرنجبویه به علت داشتن خواص آرام‌بخشی می‌توانید خواب بهتری داشته باشید. برای رفع بی‌خوابی‌های شبانه قبل از خواب یک یا دو فنجان از بادرنجبویه استفاده کنید.

دمنوش آرامش بخش

دمنوش بادرنجبویه برای کاهش استرس

 

بادرنجبویه  گیاهی از خانواده‌ی نعناییان است که طعم مطلوب و دلپذیری دارد. دمنوش این گیاه برای بی‌قراری و بی‌خوابی بسیار موثر است و می‌تواند علاوه بر کاهش استرس به‌عنوان دمنوش آرامبخش شبانه مصرف شود.

گیاه بادرنجویه سطح کورتیزول خون را کاهش می‌دهد و از این طریق باعث آرامش فرد و حتی فروکش کردن عصبانیت نیز می‌شود.

 

طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه برای کاهش استرس

 

یک قاشق چای خوری بادرنجبویه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن یک نعلبکی قرار دهید. بعد از مدت ۱۰ دقیقه دمنوش آماده است. همچنین مثل دمنوش‌های قبلی می‌توانید آن را با حرارت غیر مستقیم دم کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied