شمانیوز
شما نیوز

دلار | قیمت دلار

قیمت دلار سوار سرسره شد | مرز مهم قیمت دلار شکست

در بازار امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه 1402 قیمت دلار، سکه و طلا نزولی شد.

قیمت دلار سوار سرسره شد | مرز مهم  قیمت دلار شکست

حال و هوای بازار ارز امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه  اینطور بود که فشار فروش زیاد بود و کمتر کسی در موقعیت خرید دلار قرار گرفت. بررسی ها نشان می دهد امروز دلار سوار سُرسُره شد و از مرز مقاومتی ۴۹هزار و ۶۰۰ تومان به  سمت کف کانال یاد شده سقوط کرد. طبق ادعای بازیگران ارزی عصر امروز قیمت دلار در تهران در حدود ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۴۹ هزارو ۳۰۰ تومان به فروش رسید.تحلیلگران بازار می گفتند در صورتی که مرز ۴۹هزار تومان دلار از دست برود این احتمال وجود دارد که فشار فروش در بازار بیشتر شود و دلار تا پله هشتم کانال ۴۸هزار تومان عقب نشینی کند‌.

قیمت دلار سوار سرسره شد

از نگاه فعالان اقتصادی یکی از دلایل عقب نشینی دلار در تهران ناشی از نزولی شدن قیمت دلار در هرات بود.نرخ دلار هرات در نیمه ظهر امروز با کاهش ۲۸۰ تومانی تا ۴۹ هزارو ۱۵۰ تومان پایین آمد و در معاملات عصر امروز  کانال۴۹ هزار تومان را از دست داد و تا مرز ۴۸هزار و۸۰۰ تومان پایین آمد.

با این حال امروز، روز مقاومت درهم بود.قیمت درهم امروز نسبت به دیروز ثابت قدم باقی ماند و با ۱۳ هزار و ۶۱۰ تومان نرخ گذاری شد.

از سوی دیگر، اخبار سیاسی هم در نزولی شدن نرخ دلار بی تاثیر نبود آنچنان که پیش‌بینی می‌شد، خبر رایزنی علی باقری با نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس در نیویورک توجه فعالان بازار را به خود جلب کرد.

 آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کنندهٔ ارشد جمهوری اسلامی ایران که به همراه رئیسی در نیویورک حضور دارد، در حاشیهٔ نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل در نیویورک با مدیران سیاسی ۳ کشور اروپایی عضو برجام، انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 البته روز گذشته خبرنگار وال‌استریت ژورنال در خصوص دیدار علی باقری کنی با سه کشور اروپایی نوشت: یک منبع آگاه از دیدارها گفت که «هیچ پیشرفتی» در بازگشت به مذاکرات هسته‌ای حاصل نشده است.

همچنین در بازار امروز خبر دیدار بورل و امیر عبدالهیان از نگاه معامله گران دلار دور نمانده بود‌.

رویترز  هم در گزارشی نوشته قطر می‌خواهد از توافق میان آمریکا و ایران برای آزادی زندانیان که در طول ماه‌ها دیپلماسی صورت گرفت، برای یافتن زمینه‌های مشترک در مورد موضوع حل‌ناپذیرتر بین دو دشمن سرسخت، یعنی اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران، استفاده کند.

در روز قبل بالاخره مطابق با پیش‌بینی‌های جمهوری آذربایجان به ارمنستان حمله کرد، جنگی که در مرز شمال غربی کشور روی داده است. به خاطر دخالت آشکار اسرائیل و ترکیه در این جنگ، ممکن است پای ایران نیز به جنگ باز شود.

برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند یکی از عواقب جنگ آذربایجان بسته‌شدن راه مواصلاتی ایران از طریق ارمنستان به اروپا خواهد بود. به همین خاطر بازار ارز اخبار مربوط به جنگ آذربایجان را تحت نظر قرار می‌دهد تا معلوم شود که واکنش ایران به این درگیری چه خواهد بود؟

امروز رسانه ها اعلام کردند که ارمنستان و آذربایجان به توافق رسیدند.به نظر می رسد این توافق هم بر روی نوسانات ارزی تهران تا حدودی اثر گذار بود.

قیمت طلای جهانی که روز گذشته با ۱۹۳۱دلار بسته شده بود، در بازار امروز جهش پیدا کرد و تا ۱۹۴۵ دلار بالا رفت.

با این حال، در بازار طلای داخلی، قیمت طلا 18 عیار عصر امروز در حدود ۲ میلیون و ۳۳۳ هزارو ۴۰۰ تومان ثبت شد که نسبت به‌روز قبل۶  هزار و ۹۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

 قیمت سکه امامی هم در چند روز اخیر در شیب نزولی افتاده است. این فلز گران‌بهای داخلی امروز در حول‌وحوش ۳۰۰ هزار تومان ریزش کرد و با ۲۷ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز یکشنبه هفته جاری ۶۵۰ هزار تومان پایین تر است

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied