شمانیوز
شما نیوز

محمدرضا گرایی | مرد یخی

چرا محمدرضا گرایی لقب مرد یخی دارد ؟

محمدرضا گرایی کشتی کار فرنگی ایران امروز در بلگراد مسابقه اش را با برد شروع کرد.

چرا محمدرضا گرایی لقب مرد یخی دارد ؟

محمدرضا گرایی کشتی گیر فرنگی کار معروف ایرانی است. او در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی میگیرد. محمدرضاگرایی برنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو، و قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۲۱ است.  به محمدرضا گرایی لقب مرد یخی را داده اند. 

امروز محمدرضا گرایی در مسابقات جهانی بلگراد در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با ابرار آتابایف قهرمان آسیا از ازبکستان رفت و توانست ۶ بر ۳ حریف را شکست دهد. 

اتحادیه جهانی کشتی در سایت رسمی خود اسم سه کشتی گیر در کشتی آزاد، فرنگی و زنان را به عنوان بهترین کشتی گیران در سال ۲۰۲۱ میلادی از لحاظ عملکرد اعلام کرد. اتحادیه جهانی کشتی در مورد محمدرضا گرایی گفت: گرایی بدون داشتن مدال جهانی یا المپیک در کارنامه‌ی خود وارد سال ۲۰۲۱ شد، این کشتی گیر ۲۵ ساله که به مرد یخیمعروف است، تمام معادلات را بهم زد و با کسب مدال طلای المپیک توکیو و جهانی نروژ سال ۲۰۲۱ را به پایان رساند.

محمدرضا گرایی

تکه ای از مصاحبه با مرد یخی 

 

قهرمان وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک توکیو در ادامه گفت: در وزنی که من شرکت کرده بودم یکی از سخت‌ترین وزن‌ها بود و ۷ قهرمان جهان در آن حضور داشتند و شانس همه قهرمان‌ها برای گردن آویز طلا زیاد بود، اما من به لطف خدا توانستم به این مدال دست پیدا کنم.

محمدرضا گرایی در خصوص توقعات مردم از وی بعد از دریافت این عناوین گفت: مردم از کشتی که ورزش اول کشور است انتظار زیادی دارند و و انشالله که با دعای خیر آن‌ها همیشه مدال آوری داشته باشم. اردو‌ها شروع خواهد شد و من هم نقاط قوت و ضعف خود را بررسی می‌کنم و برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ به مرز آمادگی کامل خواهم رسید.

وی در خصوص عنوان مرد یخی گفت: مردم همیشه به من لطف داشته اند و این لقب را اتحادیه جهانی به صورت رسمی برای من اعلام کرده و شاید به خاطر خونسردی که در چهره ام است به این لقب معروف شده ام و هر جور که مردم صلاح بدانند من هم قبول داشته، و هر لقبی که آن‌ها برای من بگذارند دوست دارم.

منبع : باشگاه خبرنگارن جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied