شمانیوز
شما نیوز

خورش مرغ | خورش مرغ پرتقالی

بهترین غذای دنیا رو برای نهارت تهیه کن | طرز تهیه مرغ پرتقالی شمالی

مرغ پرتقالی یک غذای خوشمزه شمالی است که در طرز تهیه آن از آب پرتقال استفاده میشود. برا طرز تهیه این غذای خوشمزه شمالی همراه ما باشید.

بهترین غذای دنیا رو برای نهارت تهیه کن | طرز تهیه مرغ پرتقالی شمالی

مرغ پرتقالی یکی از انوع غذا های خوشمزه شمال کشورمان است. طرز تهیه این غذای شمالی خوشمزه آسان است. مزه این غذا به واسطه آب پرتقال بسیار لذیذ و خوشمزه است.  برا طرز تهیه این غذای شمالی خوشمزه و خوش خوراک همراه ما باشید. 

 

مواد لازم جهت تهیه مرغ پرتقالی

 

پرتقال ۶ تا ۸ عدد
ران یا سینه مرغ ۴ تکه
پیاز ۱ عدد درشت
کره ۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه ½ قاشق چایخوری
شکر (اختیاری) به مقدار دلخواه

مرغ پرتقالی

طرز تهیه مرغ پرتقالی

 

ابتدا باید آب پرتقال ها را بگیرید، ما برای پخت این غذای خوشمزه به دو لیوان آب پرتقال (لیوان دسته دار فرانسوی) نیاز داریم. برای شروع آشپزی ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کره در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم.

پس از اینکه پیازداغ کاراملی شد، مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در ادامه حرارت را ملایم تر می کنیم تا کره نسوزد سپس تکه های مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم.

حالا درب تابه را می گذاریم تا مرغ ها آب بیندازند و به خوبی سرخ شوند. پس از اینکه دو طرف مرغ ها را سرخ کردیم، مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه آب پرتقال به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مرغ ها بپزند.

پس از اینکه مرغ ها مغز پخت شدند باید صبر می کنیم تا  سس غذا غلیظ شود، حالا زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و  پس از ۱۰ دقیقه غذا را از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مورد نظرمان می کشیم. در آخر این خورش خوشمزه را به همراه برنج سرو می کنیم. نوشجان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied