شمانیوز
شما نیوز

در پاسخ به سخنان نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل؛

امیرعبداللهیان:تهدیدهای نتانیاهو برای کسی ارزشی ندارد | ابتکار رییس‌جمهور درقالب طرح ارائه می‌شود

وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صحبت‌های تهدیدآمیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد،گفت: امروز صهیونیست‌ها در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارند و رژیم جعلی صهیونیستی در جایگاهی نیست که کسی بر این حرف‌ها و تهدیداتشان ارزش قائل شود.

امیرعبداللهیان:تهدیدهای نتانیاهو برای کسی ارزشی ندارد | ابتکار رییس‌جمهور درقالب طرح ارائه می‌شود

به گزارش شمانیوز، حسین امیر عبدالهیان که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: در جریان این سفر تا کنون ۴۳ برنامه داشته‌ایم که حدود ۳۴ مورد آن دیدار با همتایان و برخی دیگر از مقامات شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بوده است.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار شب گذشته‌اش با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: در این دیدار در بخشی از گفت‌وگوها به موضوع ابتکار و پیشنهاد رئیس‌جمهور در خصوص ضرورت پایبندی و همبستگی‌ها در کانون گرم خانواده اشاره کردیم و در این ارتباط صحبت کردیم. آقای رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بخشی از صحبت‌های خود را به موضوع خانواده اختصاص دادند و ابتکاری تحت عنوان همبستگی جهانی در موضوع کانون گرم خانواده و پیوند خانوادگی با نگاه به فروپاشی بافت خانواده‌ها در جهان کنونی و اقداماتی که برای تضعیف خانواده انجام می‌شود مطرح کردند.

امیر عبدالهیان گفت: آقای دبیرکل سازمان ملل از این ایده استقبال کردند و قرار شد ما ایده مطرح شده را در قالب یک طرح ارائه دهیم تا بتوانیم بسترهای جهانی شدن آن را فراهم کنیم.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه در جریان دیدار با مقامات شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ارتباط با برخی از چالش‌های موجود جهانی و منطقه‌ای رایزنی و گفت‌وگو کردیم، گفت: در این دیدارها بخش مهمی از تمرکز ما در موضوعات دو جانبه و گسترش روابط اختصاص داشت.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با صحبت‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تهدیدهای مطرح شده از سوی وی اظهار کرد: برای من جالب بود که برخی از مقامات از کشورهای مختلف که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرده بودند از این رفتار نتانیاهو به عنوان یک جُک یاد می‌کردند و یکی از آقایان می‌گفت که نتانیاهو نقاشی‌های دوران کودکی‌اش را اینجا می‌آورد و آنها را در برابر صندلی‌های خالی مجمع عمومی سازمان ملل متحد نمایش می‌دهد و با آب و تاب مسائل را بیان می‌کند.

وی گفت: در خصوص تهدیدهای مطرح شده در ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که توان نتانیاهو و رژیم جعلی صهیونیستی بیش از این نیست و اگر آنها قادر بودند کاری انجام دهند از این ادبیات و روش استفاده نمی‌کردند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: آنها امروز گرفتار بحران‌های چند لایه در داخل سرزمین‌های اشغالی هستند.

امیر عبدالهیان ادامه داد: نخست وزیر یک رژیم جعلی و اشغالگر به جای اینکه چهارچوب سازمان ملل را رعایت کند از این تریبون برای بیان تهدید استفاده می‌کند و زبان تهدید را بکار می‌برد و این نشان دهنده سوء استفاده رژیم صهیونیستی از ابزارهای بین‌المللی است.

امیر عبدالهیان همچنین با بیان اینکه صهیونیسیت‌ها خود دارنده صدها کلاهک هسته‌ای هستند و با گستاخی تمام به برنامه‌های تهدیدآمیز خود در این حوزه ادامه می‌دهند تاکید کرد: رژیم جعلی صهیونیستی در جایگاهی نیست که کسی بر این حرف‌ها و تهدیداتش ارزشی قائل شود و امروز صهیونیست‌ها در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied