شمانیوز
شما نیوز

طلا | قیمت طلا

قیمت طلا و سکه امروز 3 مهرماه | قیمت‌ها کاهش میابد یا افزایش

حباب قیمت خودرو که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شکل گرفته بود با آغاز فروردین ۱۴۰۲ ترکید. ثبات قیمت دلار، وعده واردات خودرو و سامانه یکپارچه خودرو سه دلیل کاهش قیمت خودرو بودند. با این حال هنوز وعده واردات خودرو آنچنان که باید محقق نشده است و تنها تعداد کمی از خودروها ترخیص شدند. کارشناسان بازار خودرو درباره پیش بینی قیمت خودرو در پاییز ۱۴۰۲ گفتند که اگر تعداد خودروهای وارداتی ترخیص شده بالا نرود و وعده ورود ۲۰ الی ۳۰ هزار خودروی خارجی به بازار عملی نشود دوباره شاهد حباب قیمتی در بازار خودرو خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه امروز 3 مهرماه | قیمت‌ها کاهش میابد یا افزایش

به گزارش شما نیوز: قیمت طلا و سکه به تبعیت از قیمت دلار این روزها یا کاهشی هستند و یا در همان سطوح قیمت قبلی درجا می‌زنند. فعالان بازار طلا و ارز معتقدند این دو بازار در همبستگی با یکدیگر عمل می‌کنند و از همین رو مطالعه رفتار دلار می‌تواند دست بازار طلا و سکه را هم رو کند. در این میان البته نمی‌توان تقاضایی را که به طور سنتی در بازار طلا ایران وجود دارد، نادیده گرفت. فعالان بازار طلا امیدوارند با پایان ماه‌های محرم و صفر، تقاضا به این بازار بازگردد.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز گذشته 100 تومان رشد داشته است؛ با توجه به همبستگی بازارهای ارز و طلا، آیا قیمت طلا و سکه نیز این افزایش را تجربه خواهند کرد؟

قیمت طلا و سکه امامی به تبعیت از قیمت دلار، نخستین روز هفته جاری را با کاهش آغاز کرد؛ در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

 

اما و اگرهای بازگشت رونق به بازار طلا و سکه

اگرچه قیمت طلا و سکه این روزها کاهشی بوده است اما با این حال به نظر می‌رسد روند تقاضا همزمان با پایان ماه‌های محرم و صفر، همان‌گونه که فعالان بازار طلا و ارز پیش‌بینی می‌کردند، رشد محدودی را برای قطعات سبک‌تر سکه به همراه داشته است. در این میان اما تعطیلی روز گذشته، بازارهای مالی را از رونق انداخت و رمق معاملات را گرفت؛ با این حال، فعالان بازار امیدوارند با آغاز تحرک بازارها از امروز، رونق به بازار طلا و سکه هم بازگردد.

 

قیمت طلا و انواع قطعات سکه

در آخرین معاملات نقدی روز شنبه، قیمت طلای 18 عیار به دو میلیون و 317 هزار تومان رسید و کاهشی بود. قیمت هر مثقال طلای 18 عیار نیز با افت مواجه شد و به رقم 10 میلیون و 37 هزار تومان رسید. گفتنی است انس طلای جهانی نیز در لحظه تنظیم این گزارش در محدوده سرخ‌رنگ معاملات، روی رقم 1925 دلار قرار گرفته است.

قیمت سکه امامی در روز شنبه 27 میلیون و 642 هزار تومان شد. قیمت سکه بهار آزادی نیز با افت، به 24 میلیون و 787 هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه با کاهش، 14 میلیون و 950 هزار تومان و قیمت ربع سکه با افت 9 میلیون و 950 هزار تومان بود. همچنین سکه گرمی به 5 میلیون و 850 هزار تومان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied