شمانیوز
شما نیوز

ارزدیجیتال

کاهش ارزش بازار استیبل کوین برای هجدهمین ماه متوالی

بازار استیبل کوین‌ها با کاهش مجدد ارزش بازاری در ماه آگوست و سپتامبر مواجه شده است.

کاهش ارزش بازار استیبل کوین برای هجدهمین ماه متوالی

به گزارش شمانیوز:بررسی جدید پلتفرم تحقیقاتی CCData نشان داده است که ارزش بازاری استیبل کوین‌ها با کاهش مجدد به 124 میلیارد دلار در ماه سپتامبر، رسیده است.این رقم، پایین‌ترین سطح ثبت شده برای این بازار از آگوست 2021 میلادی بوده است. همچنین، دامیننس این بازار نسبت به کل بازار کریپتو به 11.6 درصد در این ماه سقوط کرده است. در حال حاضر، بزرگترین استیبل‌ کوین‌های بازار از لحاظ ارزش بازاری، به‌ترتیب تتر، USD کوین و دای (DAI) هستند.

 

ارز دیجیتال

 

بیشترین افت در میان استیبل کوین‌ها

از میان 118 استیبل کوین بررسی شده توسط  پلتفرم CCData دو استیبل کوین دلار بایننس (BUSD) و فرکس (FRAX) بیشترین کاهش ارزش بازاری را میان ده استیبل کوین برتر بازار داشته‌اند. دلار بایننس با کاهش ارزش بازاری 19.2 درصدی به 2.5 میلیارد دلار و فرکس با کاهش 16.7 درصدی، به ارزش بازاری 670 میلیون دلاری رسیده است. کاهش ارزش بازاری دلار بایننس دور از انتظار نبوده است، چرا که با رای دادگاه نیویورک، پکسوس، ناشر این استیبل کوین مجبور به توقف مینت این کوین‌ها شد و در ماه‌های اخیر، دلار بایننس با مشکلات متعددی مواجه شده است.

PYUSD؛ تازه وارد بازار استیبل کوین

استیبل کوین جدید PYUSD که توسط شرکت بزرگ پی‌پل از آگوست در بازار منتشر شده است، در زمان نگارش این گزارش دارای ارزش بازاری معادل 44 میلیون و 420 هزار دلار است. این استیبل کوین تازه‌وارد، فاصله زیادی تا قرارگیری در لیست 10 استیبل کوین برتر بازار دارد. بر اساس گزارش ماهانه پی‌پل، حدود 445.3 میلیون دلار پشتوانه برای این استیبل کوین تا پایان ماه گذشته میلادی نگهداری شده است. از میان ذخایر پشتیبان این استیبل کوین، 1.5 میلیون دلار به شکل پول نقد و 43.8 میلیون دلار به‌شکل توافقنامه بازخرید اوراق خزانه ایالات متحده آمریکا، نگهداری می‌شود.

وضعیت نامشخص قانون‌گذاری و تاثیر آن بر استیبل کوین‌ها

با وجود کاهش ارزش بازاری برای هجدمین ماه متوالی در بازار استیبل کوین، حجم معاملات در این بازار و در ماه آگوست با رشد مواجه شده و به 462 میلیارد دلار رسیده است. نامشخص بودن وضعیت قانون‌گذاری و شرایط پیچیده اقتصادی، سرمایه‌گذاران ریسک‌ گریز را از این بازار به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن‌تر مانند اوراق خزانه سوق داده است.

در هفته گذشته، خبری درباره احتمال حذف استیبل کوین‌ها از شعب اروپایی صرافی ارز دیجیتال بایننس نیز منتشر شد. این صرافی به‌احتمال زیاد تا سال 2024، مجبور به حذف این رمز ارزها برای تطابق با قوانین جدید اتحادیه اروپا در رابطه با دارایی‌های دیجتال (MiCA) خواهد شد. در صورت صحت این خبر، بازار استیبل کوین‌ها می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد./تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied