شمانیوز
شما نیوز

کیک | کیک خیس

طرز تهیه کیک خیس موزی شکلاتی با گردو پف دار و نرم گام به گام

طرز درست کردن کیک خیس خوشمزه در ادامه می خوانید.

طرز تهیه کیک خیس موزی شکلاتی با گردو پف دار و نرم گام به گام

 

کیک های خیس بسیار خوشمزه و ساده هستند و به دلیل بافت نرمی که دارند بسیار محبوب هستند و به کیک های کافی شاپی بیشتر شهرت دارند اما این بار قرار است از ترکیب کیک خیس و موز و گردو یک کیک خیس فوق العاده تهیه کنیم که طعم و مزه عالی دارد و شما می توانید در قالب لوف یا گرد ساده تهیه کنید و برای مهمانی و دورهمی خود به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو کنید. 

 

 

 

کیک خیس

 

 

 

 

 

مواد لازم

آرد ۱ و ۳/۴ پیمانه
پودر کاکائو ۳/۴ پیمانه
شکر ۲ لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
جوش شیرین ۱ ق چای خوری
تخم مرغ ۲ عدد
موز له شده ۱ لیوان
شیر ۱/۲ لیوان
روغن ۱/۲ لیوان
آب گرم ۱ لیوان
گردو خرد شده به مقدار لازم
وانیل کمی

 

 

 

 

 

 

 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن بگذارید تا گرم شود.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد خشک

در ادامه باید داخل یک کاسه مواد خشک که شامل آرد و پودر کاکائو و بیکینک پودر و جوش شیرین است باهم مخلوط و سه بار الک کنید و در انتها به آن شکر اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود. این مواد خشک را کنار قرار دهید.

 

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد تر کیک

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل کمی بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد موز های له شده را اضافه کنید و در ادامه روغن و شیر و آب گرم را به ترتیب اضافه کنید و در حد مخلوط شدن واد را هم بزنید سپس باید مواد خشک مرحله دوم را به صورت تدریجی به مواد اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی مواد را هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. در انتها گردو خرد شده را نیز به مواد کیک اضافه کنید.

 

مرحله چهارم: پخت کیک

برای پخت کیک باید از قالب لوف یا گرد ۲۰ سانتی استفاده کنید و کف قالب را کاغذ روغنی قرار دهید و دور قالب را به اندازه ۱ سانت چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب ریخته و برای ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید مواد را داخل قابلمه ریخته و دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied