شمانیوز
شما نیوز

ایران خودرو | بازار خودرو

ایران خودرو فروش محصولات برقی خود را آغاز کرد

وزارت صمت در دور جدید مدیریت به دنبال این است تا تولید و عرضه محصولات برقی از سوی شرکت های خودروساز رقم بخورد. خودروسازان نیز این به رقم چالش هایی که در زمینه تولید محصولات برقی با آن مواجه هستند به دنبال این هستند تا در حد توان ایده خودرویی وزیر صمت را عملیاتی کنند.

ایران خودرو فروش محصولات برقی خود را آغاز کرد

به گزارش شمانیوز : ایران خودرو در سامانه یکپارچه نیز خودرو عرضه می‌کند. ایران خودرو طرفداران زیادی دارد. ایران خودرو دیزل قرار داد فروش 40 دستگاه اتوبوس برقی درون شهری را با شهرداری کرج نهایی کرد تا این کلان شهر کشور به عنوان اولین مقصد اتوبوس های برقی تولید ایران خودرو مشخص شود.  این اتوبوس‌ها متعلق به ایران خودرو است. 

مدیرعامل بازوی تجاری سازی آبی های جاده مخصوص در آیین امضای قرارداد تامین اتوبوس های برقی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرج توسط این شرکت، اظهار کرد: طی یک ماه و نیم اخیر اتوبوس برقی آتروس زیر بار بوده و در سطح شهر تهران در حال تردد است‌‌.

جواد توسلی مهر هزینه استهلاک اتوبوس های دیزلی با برقی را مقایسه کرد و گفت هزینه اتوبوس های دیزلی پس از پنج سال کارکرد بیش از دو میلیارد تومان است چون استهلاک بیش تری دارد، اما اتوبوس برقی چنین مشکلی را ندارد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: شهرداری کرج اولین شهرداری کشور است که از اتوبوس برقی دارای استاندارد ۸۵ گانه ایران خودرو دیزل استفاده می‌کند.

شهردار کرج نیز در این مراسم با بیان این که کرج اولین بهره‌بردار اتوبوس‌های برقی در کشور خواهد بود، گفت: یکی از شاخص‌های عدالت اجتماعی تحول در حوزه حمل و نقل عمومی است که خوش‌بختانه با همراهی اعضای شورا و دو برابر شدن ظرفیت‌های حمل و نقل این مهم در حال محقق شدن است.

مهرداد کیانی خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه خرید اتوبوس‌های برقی از طریق وزارت کشور و مابقی توسط شهرداری کرج پرداخت شده است.

ایران خودرو در حالی فروش اولین اتوبوس برقی خود را نهایی کرده که وزارت صمت به دنبال تولید و عرضه محصولات سواری برقی از سوی خودروسازان است. البته با توجه به شرایط حاکم بر شرکت های خودروساز و همچنین چالش های تحریمی، شرکت های بزرگ خودروساز کشور راه طولانی برای تولید انبوه محصولات برقی خود دارند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied