شمانیوز
شما نیوز

ترشی | ترشی بلال

طرز درست ترشی بلال خوشمزه

طرز درست کردن ترشی بلال خوشمزه و عالی این ترشی خوشمزه را از دست ندهید.

طرز  درست  ترشی بلال خوشمزه

به گزارش شمانیوز :ترشی بلال یکی از ترشی های بسیار خوشمزه و ساده و راحت است که با بلال خرد شده تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و یکی از ترشی های مجلسی می باشد که می توانید برای مهمانی و مجالس گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید با چند قلم مواد این ترشی را به صورت حلقه ای تهیه کنید. ذرت یکی از محبوب ترین غلات در جهان است که که انواع و اقسام مختلفی دارد. ذرت ها سرشاز از فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد مهعدنی و آنتی اکسیدان است.

ترشی بلال

مواد لازم برای تهیه ترشی بلال

  • بلال ۱ کیلوگرم
  • سیر ۳ حبه
  • فلفل ۱ عدد
  • نمک ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • سرکه به مقدار لازم

 

مرحله اول: آماده سازی مواد

در ابتدا باید بلال را پوست بگیرید و بشورید و خشک کنید. شما می توانید از بلال مکزیکی یا شیر بلال استفاده کنید ولی به شما پیشنهاد می شود از بلال مکزیکی استفاده کنید زیرا هضم راحت دارد و نرم تر است. سیر ها را پوست بگیرید. فلفل ها را بشورید و خشک کنید.

 

مرحله دوم: پخت بلال

بلال ها را به صورت درست داخل یک قابلمه بزرگ قرار دهید و به آن آب و نمک و شکر را اضافه کنید و برای ۲ ساعت بگذارید تا کاملا پخته و نر شوند. بهتر است هر چندگاهی چک کنید تا آب داخل قابلمه تمام نشود و هر چند گاهی بلال ها را جابجا کنید.

 

مرحله دوم: خرد کردن مواد

بعد از دو ساعت بلال ها را از آب خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود و بعد با کمک یک چاقو تیز به صورت حلقه ای در قطر دلخواه آن ها را برش بزنید و بگذارید تا کمی خشک شود. یک شیشه تمیز را که از قبل شسته و استریل کردید و خشک شده است را بردارید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی بلال بزرگ حلقه ای

حالا باید به صورت لایه ای بلال و سیر و فلفل را داخل شیشه بریزید و شیشه را خوب پر کنید و بعد آن را با کمک سرکه پر کنید تا روی بلال ها را کاملا بگیرد. سپس درب شیشه را خوب بسته و محکم کنید و ۱ هفته در دمای محیط یا بالکن قرار دهید تا برسد و آماده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی