شمانیوز
شما نیوز

آلودگی هوا | هواشناسی

عوامل مؤثر بر کاهش آلودگی هوا | ارائه طرح نوسازی حمل و نقل عمومی

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارائه طرح نوسازی حمل و نقل عمومی درون‌شهری و موتورسیکلت‌های کار در کلان‌شهرها و بررسی برقراری سرویس کارکنان ادارات می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

عوامل مؤثر بر کاهش آلودگی هوا | ارائه طرح نوسازی حمل و نقل عمومی

به گزارش شمانیوز : ایرج حشمتی امروز (۴ مهر) در جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا که با حضور نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مسوول در قانون هوای پاک در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: ۲۳ دستگاه در اجرای قانون هوای پاک و آلودگی هوا تکلیف دارند که از این بین گزارش عملکرد هشت دستگاه اصلی در این زمینه بررسی شده است که تاثیر بسیاری در کاهش آلودگی هوا داشته است.

وی ادامه داد: به دلیل این که تکالیف گذشته مانند قانون توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت مصرف سوخت، اصلاح الگوی مصرف و... انجام نشده است، ما با انباشت تکالیف مواجهیم و دستگاه‌ها در اجرای احکام خود خیلی موفق نبوده‌اند و همین مورد یکی از دلایل عدم تحقق قانون هوای پاک است.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تحریم‌ها و عدم انتقال تجهیزات و فناوری‌های جدید در آلودگی هوای کشور ما نقش داشته است، گفت: ارائه طرح نوسازی حمل و نقل عمومی درون‌شهری و موتورسیکلت‌های کار در کلان‌شهرها با استفاده از منابع ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو توسط وزارت صمت و بررسی برقراری سرویس کارکنان ادارات توسط وزارت کشور می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

وی ادامه داد: اولویت توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری با خودروهای برقی و گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌های کلیه ساختمان‌های دولتی در سطح ملی و استانی تا پایان آبان ماه نیز ضرورت دارد و در دستور کار است.

حشمتی ادامه داد: اعمال قانون و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا توسط پلیس راهور، تامین حداکثری سوخت از گاز طبیعی در نیروگاه‌های بخار توسط وزارت نفت ازجمله پیشنهادات ما در این کارگروه است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی جهت تعمیرات اساسی (اورهال) نیروگاه‌های بخاری شازند، شهید منتظری، منتظر قائم، توس و شهید رجایی در ماه‌های آبان تا دی توسط وزارت نیرو ضروت دارد و باید انجام شود.

حشمتی در پایان تصریح کرد: اتخاذ سازوکارهای اجرایی تشویقی جهت کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری و توزیع سوخت استاندارد در استان‌های دارای کلانشهر توسط وزارت نفت همچنین پیگیری برقراری دورکاری در ادارات طی ماه‌های آبان تا دی توسط وزارت کشور نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied