شمانیوز
شما نیوز

خودرو

مشکل در شماره گذاری رانا پلاس و هایما S7/ خریداران منتظر بمانند

طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی تجارت‌نیوز، شماره گذاری رانا پلاس و هایما S7 ایران خودرو از چند روز گذشته به مشکل خورده است و شامل دیرکرد شده‌اند؛ اما تکلیف خریداران این خودروها چیست؟

مشکل در شماره گذاری رانا پلاس و هایما S7/ خریداران منتظر بمانند

شماره گذاری رانا پلاس و هایما S7 که دو محصول تولیدی ایران خودرو است، به مشکل خورده و این محصولات فعلا قابل پلاک گذاری نیستند. اما باتوجه به تعهد فروش این دو محصول از سوی شرکت، تکلیف مشتریان رانا پلاس و هایما S7 دنده اتوماتیک چیست؟

ایران خودرو برای مشتریانی که جهت تحویل خودروی موردنظر عجله دارند، طرح تبدیلی ارائه می‌دهد که بر اساس آن، خریداران می‌توانند خودروی هایما S7 دنده اتومات را به هایما 8S تبدیل کنند. البته این طرح تبدیل، صرفاً یک پیشنهاد برای خریداران بوده و اگر مشتری عجله نداشته باشد، می‌تواند منتظر بماند. ایران خودرو موظف است خودروی مورد نظر را پس از رفع مشکل، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به همراه جریمه تأخیر، تحویل خریداران بدهد. طراح تبدیل هایما به شرح ذیل است:

آن دسته از مشتریانی که با مشکل شماره گذاری رانا پلاس روبه رو بوده و قادر به تکمیل وجه و دریافت خودرو نیستند، باید منتظر پیامک اطلاع‌رسانی از سوی ایران خودرو باشند. این شرکت فعلاً برای محصول فوق برنامه تبدیلی ارائه نکرده است؛ اما احتمال می‌رود که در چند روز آینده، نحوه تحویل رانا پلاس به مشتریان مشخص شود. حتی درصورتی که برنامه تبدیل برای این خودرو ارائه نشود، ایران خودرو جهت متوقف نشدن تولید رانا پلاس، مجبور است در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به اصلاح ایرادات استانداردی خودرو و تحویل آن‌ها به مشتریان اقدام کند.

سازمان استاندارد از چند سال گذشته بحث رعایت استانداردهای 85 گانه را به تمامی خودروسازان داخلی ابلاغ کرده و حتی اکثر خودروسازان در ماه‌های اخیر، محصولات تولیدی خود را به این استانداردها مجهز کردند. (همانند سمند سورن پلاس که در روزهای اخیر به سامانه کنترل پایداری مجهز شد.)

اما گویا برخی از محصولات، فعلاً موفق به اخذ تأییدیه سازمان استاندارد نشدند و همین امر باعث ایجاد مشکل در پلاک گذاری خودروهایی همچون رانا پلاس و هایما S7 شده است. البته همان‌طور که اشاره شد، مشکل فوق آن‌چنان جدی نبوده و ایران خودرو طی کم‌ترین زمان ممکن، نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied