شمانیوز
شما نیوز

معلمان | رتبه بندی معلم

بعد از 12 سال انتظار رتبه بندی معلمان اجرایی شد | جزئیات جدید از رتبه‌بندی معلمان

آموزش و پرورش می‌گوید بعد از ۱۰-۱۲ سال بالاخره رتبه‌بندی معلمان را اجرا کرده است.

بعد از 12 سال انتظار رتبه بندی معلمان اجرایی شد | جزئیات جدید از رتبه‌بندی معلمان

به گزارش شمانیوز : رتبه بندی معلمان بهانه‌ای  برای سردرگمی قشر معلم. قانون رتبه‌بندی معلمان کی اجرایی میشود. نیک نژاد گفت:آموزش و پرورش می‌گوید بعد از ۱۰-۱۲ سال بالاخره رتبه‌بندی معلمان را اجرا کرده، اما واقعیت این است که طرح مذکور هنوز به سامان نرسیده و گامی هم برای اجرایی شدنش برداشته نشده‌است. 

محمدرضا نیک نژاد، کارشناس تعلیم و تربیت می‌گوید: وزیر آموزش و پرورش قول داده بود که تا آغاز مهر رتبه‌ها درست می‌شوند و حتی برخی از معلمان یک رتبه بالا می‌روند. حالا نه تنها معوقات داده نشده، بلکه رتبه‌های معلمان به صورت رسمی اعلام نشده. از سوی دیگر در بهترین حالت ۲.۵ تا ۴ میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه شده است.

از اول مهر امسال به صورت رسمی، ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز پشت نیمکت‌های مدرسه نشستند تا یک سال تحصیلی دیگر را آغاز کنند. بدون شک امسال هم مانند سال‌های گذشته، آموزش و پرورش با چالش‌های زیادی مواجه است.

کمبود معلم و نیروی متخصص به ویژه در دوره ابتدایی، بودجه ناکافی، بی‌عدالتی آموزشی و بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان و نارضایتی معلمان از رتبه‌بندی از جمله مشکلاتی است که امسال هم فکری به حال آن نشده و قرار است در همچنان بر همان پاشنه سابق بچرخد. بی‌نتیجه بودن رتبه‌بندی و افزایش نارضایتی‌ها چالش‌های آموزش و پرورش آنقدر زیاد است که گفتن از آن‌ها زمان طولانی لازم دارد.

نیک نژاد گفت: طرحی که در این سال‌ها با انتقادات زیادی از سوی معلمان مواجه شده و هنوز هم محل بحث بسیاری از فرهنگیان است، از مشکلات بزرگ معلمان به شمار می‌رود. به گفته او دولت می‌گوید که بعد از ۱۰-۱۲ سال بالاخره رتبه‌بندی را اجرا کرده، اما واقعیت این است که طرح مذکور هنوز به سامان نرسیده و گامی هم برای اجرایی شدنش برداشته نشده‌است.

وی افزود: بر اساس گفته‌های مسئولان، در این طرح قرار بود ۸ تا ۱۶ میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه شود تا حقوق این قشر هم به حقوق متوسط جامعه ایران برسد. با این حال طبق آنچه دیده و شنیده شده در مواردی رتبه‌های معلمان سرسری و دست پایین داده شده که این امر نارضایتی‌ها را بیشتر کرده‌است. در این میان نکته عجیبی که نیک نژاد به آن اشاره می‌کند تعداد معلمان رتبه پنجمی است. از بین ۹۰۰ هزار معلم، نزدیک به ۱۲۰۰ نفر رتبه ۵ گرفته‌اند یعنی تقریبا کمتر از یک درصد معلمان.

نیک نژاد در پایان تاکید کرد: بنابراین طبق گفته‌ها ۷۵ تا ۸۰ درصد از معلمان از رتبه‌های خود ناراضی‌اند. در قدم بعدی وزیر آموزش و پرورش قول داده بود که تا آغاز مهر رتبه‌ها درست می‌شوند و حتی برخی از معلمان یک رتبه بالا می‌روند. حالا در سومین روز مهر نه تنها معوقات داده نشده، بلکه رتبه‌های معلمان به صورت رسمی اعلام نشده. از سوی دیگر در بهترین حالت ۲.۵ تا ۴ میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied