شمانیوز
شما نیوز

نوشیندنی جدید | اگ ناگ

طرز تهیه اگ ناگ یا معجون تخم مرغ خوشمزه و مقوی

طرز درست کردن اگ ناگ خوشمزه و عالی در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه اگ ناگ یا معجون تخم مرغ خوشمزه و مقوی

به گزارش شمانیوز: یکی از نوشیدنی ها گرم و خوشمزه است که در ایران به اسم معجون تخم مرغ معروف است این نوشیدنی خوشمزه و مقوی بر پایه شکر و خامه، شیر و تخم مرغ است و در سراسر کانادا و آمریکا در فصل کریسمس یعنی از اواخر اکتیر تا پایان تعطیلات تهیه و مصرف می شود و جرج واشینگتن، اولین رئیس جمهور آمریکا، یکی از علاقه‌مندان اساسی اگ‌ناگ بوده که برای اون رسپی مورد علاقه و مخصوص خودش رو داشته، همچنین این نوشیدنی به صورت آماده در فروشگاه ها از اواسط نوامبر تا ژانویه قابل فروش است و روز ۲۴ دسامبر روی ملی اگ ناگ می باشد. بافت این نوشیدنی پفکی می باشد زیرا زرده و سفیده تخم مرغ از هم جدا شده و باعث فوم دار شدن این نوشیدنی می شود و با طعم دهنده های مختلف مثل جوز هندی و دارچین طعم دار می شود و می تواند یک نوشیدنی خوشمزه در فصل زمستان و سرما باشد شما می توانید از شیر دلخواه مثلا شیر نارگیل یا شیر سویا و یا شیر معمولی در تهیه این اگ ناگ استفاده کنید و برای خانواده یک نوشیدنی سالم و بین المللی تهیه کنید.

اگ ناگ

 

مواد لازم

تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۳ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
خامه ۱/۲ پیمانه
پودر دارچین ۱/۴ ق چای خوری
جوز هندی نوک ق چای خوری
وانیل نوک ق چای خوری

 

مرحله اول: مخلوط کردن خامه

ابتدا داخل یک شیرجوش کوچک خامه را به همراه وانیل و دارچین و جوز هندی بریزید و برای ۵ دقیقه روی حرارت کم قرار دهید تا بجوش بیاد سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید می توانید بجای پودر دارچین از چوب دارچین استفاده کنید و در انتها از مخلوط شیر و خامه جدا کنید.

 

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و زرده را به همراه شکر بزنید تا کرم رنگ شود و از لختگی خارج شود سپس سری همزن را بشورید و سفیده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا حجیم و پفکی شود می توانید به مرحله سافت پیک برسانید یا استیف پیک در هر صورت فرق ندارد.

 

مرحله سوم: افزودن شیر خامه به زرده

حالا باید زرده زده شده را به مخلوط خامه و شیر اضافه کنید دقت کنید این مخلوط نباید داغ باشد وگرنه زرده پخته و گلوله می شود سپس مخلوط تهیه شده را روی حرارت قرار دهید و به مدت ۴ الی ۵ دقیقه هم بزنید تا زردها از خامی دربیاد.

مرحله چهارم: تهیه اگ ناگ

حالا سفیده تخم مرغ را به مخلوط فوق اضافه کنید و کمی هم بزنید سعی کنید به آرامی هم بزنید تا پف مواد را نگیرید به مدت ۴ دقیقه روی حرارت قرار دهید سپس این نوشیدنی را داخل لیوان ریخته و با پودر دارچین تزئین کنید و داغ بنوشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied