شمانیوز
شما نیوز

ترشی | ترشی پیاز

طرز تهیه ترشی پیاز قرمز خانگی خوشمزه

طرز درست کردن ترشی پیاز خومزه و عالی بینظیر در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز : یکی از ترشی های بسیار پرطرفدار است که می توانید در همه فصل ها تهیه کنید. این ترشی به چند قلم مواد نیاز دارد که می توانید برای رنگ بیشتر ترشی از کمی اسلایس کلم بنفش یا لبو قرمز استفاده کنید تا ترشی خوش رنگ و مجلسی داشته باشید. ترشی پیاز قرمز به صورت خلالی و درسته تهیه می شود که بهتر است به صورت خلالی تهیه کنید زیرا سرو آن کمی آسان تر می باشد. ترشی پیاز قرمز را می توانید با سرکه سیب یا قرمز استفاده کنید ولی سرکه سفید تیزی این ترشی را بالا می برد و ممکن است که معده را اذیت کند. پس بهتر است از سرکه قرمز خانگی یا صنعتی یا سیب استفاده کنید تا طعم ملایم و همه پسندی داشته باشد.

ترشی پیاز

مواد لازم 

پیاز قرمز ۱ کیلوگرم
کلم بنفش یا لبو ۱/۲ عدد
سیر ۵ حبه
فلفل سبز ۳ عدد
سرکه سیب یا قرمز ۳ الی ۴ پیمانه
شکر ۲ ق غذا خوری
نمک ۳ ق غذا خوری
 

مرحله اول: آماده سازی پیاز قرمز

ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید و بشورید. حالا باید پیاز ها را خلال کنید. میزان ضخامت خلال ها بسته به سلیقه و ذائقه شما دارد. می توانید پیازها را به صورت درسته نیز تهیه کنید. اما برای خلالی کردن پیاز از وسط به دو نیم کنید و با چاقو ریز و یکدست پیازها را خلال کنید. حالا خلال پیاز را روی دستمال خشک پهن کنید و صبر کنید تا کامل خشک شود.

 

مرحله دوم: اماده سازی کلم بنفش یا لبو و سیر

در ادامه کلم بنفش را بشورید و خرد کنید و یا می توانید کمی لبو را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا رنده درشت یا ریز استفاده کنید. فرقی ندارد از کدام استفاده می کنید زیرا در طعم و مزه نهایی تاثیر ندارد بلکه فقط برای رنگ دهی به این ترشی استفاده می شود. سیر ها را نیز پوست بگیرید و به صورت ریز خرد کنید. همه مواد را روی دستمال قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود.

 

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

یک شیشه تمیز و استریل شده را انتخاب کنید. حالا به ترتیب کمی پیاز بعد فلفل و سیر و کلم یا را بریزید. باید لایه ها را همین طور تکرار کنید تا ظرف پر شود. بهتر است با کف دست هی مواد را فشار دهید تا خوب پرس شود و جای خالی شیشه کاملا پر شود.

 

مرحله چهارم: تهیه ترشی پیاز قرمز رستورانی

حالا در انتها داخل یک پارچ یا ظرف دلخواه سرکه و شکر و نمک را بریزید و خوب مخلوط کنید. حالا داخل شیشه ترشی بریزید تا کل ظرف پر شود. درب شیشه را محکم بسته و در دمای محیط قرار دهید. بعد از ۴۸ ساعت این ترشی خوشمزه آماده شده است و می توانید در کنار غذهای و دورچین های خود سرو کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی