شمانیوز
شما نیوز

سوپ | سوپ گوجه

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی و هویج و جو پرک آسان و مجلسی

طرز درست کردن سوپ گوجه مخصوص روز های پاییز در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی و هویج و جو پرک آسان و مجلسی

به گزارش شمانیوزسوپ ها انواع مختلفی دارند و بیشتر در فصل سرما و سرماخوردگی بیشتر این سوپ ها تهیه می شود که شما می توانید از انواع سبزیجات یا صیفی جات برای تهیه این سوپ استفاده کنید. اما این سوپ به واسطه داشتن گوجه فرنگی بسیار مقوی و سالم است و شما می توانید با مرغ ریش شده یا یک عصاره مرغ تهیه کنید. اما جو پرک باعث لعاب بیشتر این سوپ می شود ولی اگر دوست دارید می توانید از جو پوست کنده نیز استفاده کنید. 

 

مواد لازم

جو پرک ۱/۲ لیوان
پیاز ۱ عدد
هویج ۲ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
جعفری به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

 

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را به همراه یک پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و زردچوبه داخل قابلمه قرار دهید و روی مرغ آب جوش بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد از پخت آب مرغ را صاف کنید و بعد از خنک شدن ریش کنید و کنار قرار دهید می توانید از عصاره مرغ استفاده کنید و این مرحله را حذف کنید.


مرحله دوم: تفت دادن مواد

پیاز را پوست بگیرید و ریز خرد کنید داخل قابلمه با کمی روغن تفت دهید و بعد از سبک شدن ادویه ها و نمک را افزوده و بعد هویج خرد شده را به همراه پوره گوجه فرنگی اضافه کنید و تفت دهید تا پوره خوشرنگ شود، می توانید گوچه فرنگی ها را رنده کنید و یا با کمک گوشتکوب برقی بزنید تا له شود.

 

مرحله سوم: افزودن جو پرک

در ادامه باید روی مواد آب مرغ صاف شده بریزید و مرغ ریش شده را اضافه کنید و درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید تا سبزیجات پخته و جا افتاده شود و در اواسط پخت باید جو پرک شسته شده را ضافه کنید و هم بزنید و زمان دهید تا جو پخته و نرم شود.

 

مرحله چهارم: تهیه سوپ گوجه فرنگی و هویج

در ادامه باید جعفری ساطوری شده را به همراه کمی آبلیمو ترش مزه ها را بالانس کنید و بعد از ۱۰ دقیقه سوپ خوشمزه شما آماده شده است و می توانید میل کنید. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied