شمانیوز
شما نیوز

سیب زمینی | مانتی سیب زمینی

طرز تهیه مانتی سیب زمینی ترکیه ای راحت و فوری

درست کردن ی غذای ترکیه ای بی نظیر با سیب زمینی این غذای خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه مانتی سیب زمینی ترکیه ای راحت و فوری

به گزارش شمانیوز: مانتی سیب زمینی یکی از پیش غذا های بسیار خوشمزه است که می توانید به عنوان غذای اصلی نیز سرو کنید. این غذا همان طور که مشخص است با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده تهیه می شود و طعم مزه بسیار خوبی دارد و مطمئن باشید همه ی اعضای خانواده به خصوص بچه ها عاشق این غذا می شوند. مانتی ها یک نوع غذای ترکی هستند که به صورت های مختلف تهیه می شوند. مانتی ها شبیه به پیراشکی های هستند که در بیشتر کشور های خاورمیانه به روش های مختلف تهیه می شوند. مانتی ها را می توانید برای شام یا یک فینگرفود جذاب برای مهمانی ها تهیه کنید

مواد لازم برای تهیه مانتی سیب زمینی

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • گوتش چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • شوید خرد شده ۱ کاسه
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و داخل یک قابلمه با کمی نمک و آب بریزید و بگذارید تا سیب زمینی ها برای ۱ ساعت خوب پخته و نرم شود. سپس آب سرد روی آن بگیرید و پوست سیب زمینی را جدا کنید و داخل کاسه با کمک گوشتکوب یا پوره کن له کنید تا خوب یکدست شود و در ادامه شوید خرد شده را به سیب زمینی ها اضافه کنید.

 

مرحله دوم: تهیه مایه گوشتی

در ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه روغن تفت دهید تا کمی سبک و طلایی شود. در ادامه فلفل دلمه خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا فلفل دلمه نرم شود. در انتها گوشت را به همراه ادویه ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گوشت خوب سرخ و بوی ادویه ها بلند شود و در نهایت باید گوجه خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوجه ها نرم شود و آب گوجه کشیده شود. مایه گوشتی را از روی حرارت بردارید.

 

مرحله سوم: تهیه مانتی

در ادامه ظرف مورد نظر که قابلت فر را دارد انتخاب و چرب کنید. از مواد سیب زمینی برداشته و در دست خوب گرد کنید. بهتر است دست های خود را کمی چرب کنید تا راحت تر بتوانید توپک سیب زمینی را آماده کنید. سپس با کمک یک لیوان یا استکان روی سیب زمینی فشار دهید تا یک حفره ایجاد شود و کمی با دست به آن حالت دهید.

مرحله چهارم: پخت مانتی سیب زمینی

در ادامه کمی از پنیر پیتزا داخل حفره ریخته و بعد از مایه گوشتی بریزید و داخل حفره را پر کنید و در انتها کمی پنیر ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا پنیر ذوب شود. در انتها گریل را روشن کنید تا روی سطح پنیر طلایی شود. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied