شمانیوز
شما نیوز

یبوست | درمان یبوست

برای درمان یوبست این دمنوش هارو بخور

قرن‌هاست که مردم از چای‌های گیاهی و دمنوش‌ها برای رفع مشکلات گوارشی از جمله تحریک سیستم گوارشی و کاهش یبوست استفاده می‌کنند.

برای درمان یوبست این دمنوش هارو بخور

به گزارش شمانیوز : یبوست به وضعیتی گفته می‌شود که روده فرد در یک هفته کمتر از سه بار کار کند. اما برخی نیز ممکن است در صورتی که هر روز روده‌شان کار نکند احساس یبوست داشته باشند. همچنین در این وضعیت مدفوع خشک و سفت است و عمل دفع به سختی انجام می‌شود.

در این مقاله از سایت تخصصی "مدیکال نیوز تودی" سعی داریم به بررسی چای‌های گیاهی مختلفی که به حرکت روده‌ها و درمان یبوست کمک می‌کنند بپردازیم.

آیا چای‌های گیاهی می‌توانند یبوست را درمان کنند؟

نوشیدن مایعات گرم راهی عالی برای به دست آوردن آب کافی برای بدن و مصرف کافی مایعات یک روش طبیعی برای کاهش یبوست است.

آب اضافی مدفوع را نرم‌تر کرده و کمک می‌کند تا راحت‌تر دفع شود. در واقع کمبود آبِ بدن علت شایع یبوست است. گرمای چای نیز ممکن است سیستم گوارشی را تحریک کرده و به کاهش علائم یبوست کمک کند.

 

استرس یکی از عواملی است که می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود. به این ترتیب چای‌های گیاهی می‌توانند به حفظ آرامش افراد و از بین بردن اضطراب و در نتیجه کاهش علائم مشکلات گوارشی کمک کنند.

 

۹ چای گیاهی برای درمان یبوست

مصرف دمنوش‌ها و چای‌های زیر اثرات ملین و تسکین عضلانی داشته و به کاهش یبوست و افزایش حرکات دودیِ روده کمک می‌کند:

۱) چای سِنا: سنا یکی از مواد ملین شناخته شده‌ای است که اغلب در چای‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای سنا از برگ‌های درختچه سنای اسکندریه تهیه می‌شود. این گیاه حاوی ترکیباتی به نام گلیکوزیدهاست که اثرات ملین دارد. بسیاری از قرص‌های ملین حاوی غلظت بالایی از سنا بوده و می‌توانند بهتر از چای سنا در درمان یبوست اثرگذاری داشته باشند.

۲) چای نعناع: چای نعناع یکی از دارو‌های طبیعی رایج برای مشکلات گوارشی بوده و بسیاری از دارو‌های ملین حاوی نعناع هستند. اثر تسکین دهنده "مِنتول" موجود در نعناع می‌تواند باعث تسکین ناراحتی معده به هنگام حرکت مدفوع در روده‌ها شود. نوشیدن یک فنجان چای نعناع پس از هر وعده غذایی ممکن است برای افرادی که از یبوست و ناراحتی معده رنج می‌برند، مفید باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied