شمانیوز
شما نیوز

گیلان | استان گیلان

جمعیت گیلان در مرز بحران | گیلان پیر و بدون زادآوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قرارگیری جمعیت این استان در مرز بحران گفت: عدم رعایت درست برنامه‌های جوانی جمعیت گیلان را در چاله جمعیتی فرو برده است.

جمعیت گیلان در مرز بحران | گیلان پیر و بدون زادآوری

به گزارش شمانیوز : محمد تقی آشوبی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دوره ۲ روزه تربیت مربی جمعیت در اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: استان گیلان پیرترین و پیش از البرز با کمترین میزان زادآوری همراه است.

آشوبی با اشاره به قرارگیری جمعیت گیلان در مرز بحران افزود: عدم رعایت درست و اصولی قانون حمایت از خانواده و برنامه‌های جوانی جمعیت، گیلان را در چاله جمعیتی فرو برده است.

وی با اشاره به بحران جمعیتی در کشور و به طبع در استان گیلان ادامه داد: افزایش جمعیت سالمند بدون توجه به جوانی جمعیت، با مشکلات عدیده ای همراه خواهد شد و سرعت توسعه نیز متوقف می‌شود.

وی بر ضرورت جدی گرفتن چاله جمعیتی در استان تأکید کرد و افزود: اگر آحاد جامعه به موضوع جمعیت و بحران ایجاد شده در آن توجه نکند، بحران جمعیتی آینده بسیار گسترده‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: حمایت از مادران آبستن با در نظر گرفتن بسته‌های مالی و بیمه‌ای یکی از راهکارهای موفق در حوزه جوانی جمعیت بوده که بستر اجرای آن در کشور فراهم است.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت با همت همگانی محقق می‌شود، گفت: در صورت کاهش جمعیت یقیناً نه تنها در مسئله بهداشت و درمان بلکه در آموزش، امنیت و اشتغال با چالش‌های جدی مواجه خواهیم بود و دلخوش به واردات نیروی انسانی متخصص دور از انتظار نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied