شمانیوز
شما نیوز

رفع بی خوابی | دمنوش خواب آور

درمان بی خوابه شبانه با یک دمنوش خاص | دمنوش سیب را حتما یکبار

اگر شماهم دچار بی خوابی میشوید حتما یکبار دمنوش سیب را امتحان کنید.

درمان بی خوابه شبانه با یک دمنوش خاص | دمنوش سیب را حتما یکبار

به گزارش شمانیوز :  دمنوش خواب آور معمولا انتخاب پرطرفداری برای بی خوابی هستند.بی‌خوابی جزو مهمترین و تاثیرگذارترین مشکلات در زمینه پدید آوردن بیماری‌های ذهنی و جسمی است که میتوان با دمنوش خواب آور آن را درمان کرد. در ادامه شما با یک دمنوش خواب آور برای رفع بی خوابی آشنا می شوید.

 

دمنوش سیب

دمنوش سیب به عنوان یک ماده برای سم زدایی بدن مصرف می‌شود و این خاصیت، آن را به نوشیدنی طبیعی و مفید برای از بین بردن عفونت‌ها و ویروس‌ها در بدن تبدیل کرده است، همچنین سیب دارای ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و املاح مفیدی است که به عنوان تقویت کننده اعصاب و قلب شهرت دارند که به همین دلیل نوشیدن چای سیب قبل از خواب، باعث خوابی خوش و آرام می‌شود.

این دمنوش  رفع خستگی روزانه می‌شود و برای افرادی که استرس دارند مصرف روزانه آن بسیار آرام‌بخش است؛ در هنگام سرماخوردگی می‌توان از این دمنوش روزانه دو نوبت استفاده و تأثیر بی‌نظیر آن را در رفع علائم سرماخوردگی مشاهده کرد.

دمنوش خواب آور

روش تهیه دمنوش سیب

دمنوش سیب به دو صورت تهیه و مصرف می‌شود ولی روش دوم آن بهتر و سالم‌تر است، در روش اول سیب تازه را به قطعه‌های کوچک تقسیم می‌کنند و داخل قوری همراه با آب جوش می‌اندازند و سپس چای سیاه به آن اضافه می‌کنند و بر روی سماور یا حرارت غیر مستقیم قرار می‌دهند تا دم بکشد، پس از 10 دقیقه دم کشیدن چای آماده است، به این روش نمی‌توان دمنوش سیب گفت ولی می‌توان عنوان چای سیاه با طعم سیب را برای آن برگزید.

در روش دوم یک عدد سیب را با پوست رنده یا قطعه قطعه و خشک می‌کنند، زیرا پوست سیب خود حاوی ویتامین‌های بسیاری است و حتی می‌توان فقط از پوست سیب برای تهیه این چای استفاده کرد، پس از خشک شدن در ماهیتابه‌ای ریخته و روی شعله ملایم قرار می‌دهند تا رنگ قطعه‌های سیب به قهوه‌ای تیره متمایل شود.

در حین این مرحله از دود و بوی سیب‌ها نگران نشوید و اجازه دهید رنگ تکه‌های سیب به قهوه‌ای تیره برسد، پس از این‌که رنگ سیب‌ها به قهوه‌ای تیره رسید، چای سیب آماده است، از روی حرارت برداشته و آن‌ها را خنک و در ظرفی دربسته نگهداری می‌کنند.

برای تهیه دو فنجان دمنوش سیب، یک قاشق غذاخوری چای سیب را همراه یک لیوان آب جوش داخل قوری ریخته و روی شعله غیر مستقیم یا سماور قرار می‌دهیم، پس از 15 دقیقه دم کشیدن، دمنوش سیب آماده است، در تهیه این دمنوش می‌توان از تکه‌ای چوب دارچین هم استفاده کرد که عطر و طعم سیب را بیشتر کند.

حتی می‌توان چای سیب را همراه چای سبز داخل قوری ریخت و از خواص هر دو مورد استفاده کرد، سیب و چای سبز، هر دو خوراکی‌هایی سرشار از آنتی‌اکسیدان و دارای ارزش تغذیه‌ای بالا هستند، مصرف همزمان سیب و چای سبز و ترکیب آنتی‌اکسیدان‌های این دو خوراکی مغذی، می‌تواند با پیشگیری از گرفتگی و سختی عروق، با حمله یا سکته‌های قلبی مبارزه کند، همچنین ترکیب این دو می‌تواند باعث کاهش بیشتر سطح کلسترول خون و در نتیجه حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی شود.

منبع : فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied