شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی | هواشناسی امروز

بارش 5 روزه در راه است | هشدار هواشناسی برای این استان ها

سازمان هواشناسی از بارش ۵ روزه باران در برخی مناطق کشور و تشدید بارش‌ها طی سه‌شنبه هفته آینده خبر داد.

بارش 5 روزه در راه است | هشدار هواشناسی برای این استان ها

به گزارش شمانیوز: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: در پنج روز آینده در برخی نقاط گیلان و مازندران بارش پراکنده و خفیف و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و برخی نقاط استان اردبیل رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در روز سه‌شنبه یازدهم مهرماه بارش‌ها در شمال غرب کشور تشدید می‌شود. همچنین برای امروز در منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

به نوشته ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران در روز شنبه هشتم مهرماه صاف تا قسمتی ابری و گاهی افزایش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه، نهم مهرماه صاف تا قسمتی ابری و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

ضیائیان گفت: همچنین طی امروز و فردا، هفتم و هشتم مهرماه، اهواز با دمای ۴۲ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ و۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

همچنین تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۵ روز آینده در برخی مناطق استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده و خفیف و در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و برخی مناطق اردبیل رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده بارش‌ها در شمال غرب کشور تشدید می‌شود. امروز نیز در منطقه زابل وزش باد شدید موجب گردوخاک خواهد شد.

به نوشته تسنیم، آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و در شب نیز صاف تا کمی ابری گاهی افزایش وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دما پایتخت طی امروز ۲۵ درجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی