شمانیوز
شما نیوز

فولاد خوزستان

نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با حضور شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با مشارکت شرکت فولاد خوزستان، امروز پنج شنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن همایش های کتابخانه ملی تهران، تالار قلم برگزار شد.

نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با حضور شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

 این رویداد با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، وزرای صمت، علوم، تحقیقات و فناوری، اقتصاد و دارایی، رئیس هیات عامل ایمیدرو، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و بیش از ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور هم‌افزایی بین نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها و در نتیجه رفع موانع رشد شرکت‌های دانش بنیان، اتصال شرکت‌های دانش بنیان به مسائل راهبردی و شناخت این شرکت‌ها درباره نیاز‌های شرکت‌های بزرگ با تمرکز بر فناوری‌های موردنیاز صنایع خودرو و بخش معدن و صنایع معدنی برگزار شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی سخنرانان ویژه این همایش بودند. دو پنل جداگانه با عناوین معادن و صنایع معدنی و همچنین پنل خودرو برقی با موضوعات مختلف و تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

در پنل نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی که با حضور موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیران عامل شرکت های: فولادخوزستان، فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو و صنایع مس ایران برگزار گردید، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در سخنرانی خود، ضمن معرفی ظرفیت ها و بسترهای موجود در شرکت فولاد خوزستان از بومی سازی ۱۵۶۰ قطعه استراتژیک در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در گروه فولاد خوزستان با همکاری شرکت های دانش بنیان، انعقاد قرارداد فروسیلیکومنگنز به ارزش ۷۲۰۰ میلیارد ریال، ساخت دستگاه اندازه گیری آهن کل و آهن فلزی در آهن اسفنجی برای نخستین بار در جهان و ساخت روغن ضد آتش اشاره کرد.

ابراهیمی همچنین در حاشیه صحبت های خود چالش های موجود در صنعت فولاد نظیر: کاهش سنگ آهن و مخاطرات آن بر روی زنجیره تامین و کمبود فناوری به کارگیری و تغلیظ سنگ های کم عیار و هماتیتی در تولید فولاد میانی را یادآور شد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان به نیازهای فناورانه در صنعت فولاد کشور پرداخت و بهینه سازی نرخ مصرف انرژی، توسعه انقلاب صنعتی چهارم و توسعه دیجیتال در فرآیندهای تولید فولاد، بهبود شاخص های کیفیت محصول و بازیافت ضایعات تولید در صنعت فولاد را نیاز مبرم دانست.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در حاشیه این همایش، تفاهم نامه‌هایی میان دستگاه‌های حاضر در این همایش به امضا رسید و از بسته امتیازات ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied